Umowa zawarta na podstawie niniejszego dokumentu nie jest rejestrowana (nie jest dostępna później, zawarcie umowy potwierdzają dane zamówienia), zawierana jest poprzez dorozumiane oświadczenie woli, nie jest umową pisemną, sporządzona jest w języku węgierskim i nie odwołuje się do żadnego kodeksu postępowania. W przypadku pytań dotyczących funkcjonowania sklepu internetowego, procesu zamówień i dostawy, jesteśmy do dyspozycji pod podanymi danymi kontaktowymi.
Niniejsze OWH mają zastosowanie do stosunków prawnych powstałych na stronie internetowej Usługodawcy (https://www.zabawkishop.pl) oraz jej subdomenach. Niniejsze OWH są stale dostępne (można je pobrać i wydrukować w dowolnym momencie) pod następującym adresem internetowym: https://www.zabawkishop.pl/ogolne-warunki-umowy
Definicje:
Użytkownik: Każda osoba fizyczna, prawna lub jednostka organizacyjna, która korzysta z usług Usługodawcy i zawiera z nim umowę.
Konsument: Użytkownik będący osobą fizyczną działającą poza zakresem swojej działalności zawodowej, gospodarczej lub handlowej.
Przedsiębiorca: Osoba działająca w zakresie swojej działalności zawodowej, gospodarczej lub handlowej.
Usługodawca: Osoba fizyczna, prawna lub jednostka organizacyjna świadcząca usługę związaną ze społeczeństwem informacyjnym, która zawiera umowę z Użytkownikiem i świadczy dla niego usługę.
Nazwa usługodawcy: White Crystal Kft.
Siedziba usługodawcy (oraz miejsce obsługi reklamacji): 2600 Vác, ul. Zrinyi 41/b
Adres e-mail usługodawcy, regularnie używany do kontaktu z klientami: info@zabawkishop.pl
Numer rejestracyjny usługodawcy: 13-09-148323
Numer NIP usługodawcy: 14431391-2-13
Organ rejestrujący / organ wydający zezwolenie i numer zezwolenia (jeśli dotyczy): Sąd Gospodarczy Okręgu Budapeszt i okolic
Numer telefonu usługodawcy: 06-1-2552822
Język umowy: węgierski
Nazwa, adres i adres e-mail dostawcy hostingu:
Usługodawca korzysta z własnych serwerów. Serwer obsługujący aplikację: Contabo GmbH Aschauer Str. 32a, 81549 Monachium, Niemcy
2.1. W kwestiach nieuregulowanych niniejszymi OWH oraz w celu ich interpretacji stosuje się prawo węgierskie, w szczególności ustawę V z 2013 r. – Kodeks cywilny („Ptk.”), ustawę CVIII z 2001 r. o usługach handlu elektronicznego oraz niektórych aspektach usług społeczeństwa informacyjnego, jak również rozporządzenie rządowe nr 45/2014 (II. 26.) w sprawie szczegółowych zasad umów zawieranych z konsumentami. W przypadku produktów specjalistycznych stosuje się odpowiednie przepisy branżowe. Obowiązujące przepisy prawa mają zastosowanie do stron również bez odrębnego postanowienia.
2.2. Niniejsze OWH obowiązują od dnia 28 stycznia 2022 roku do odwołania. Zmiany OWH będą publikowane przez Usługodawcę na stronie internetowej, a zarejestrowani użytkownicy oraz klienci, którzy wcześniej dokonali zakupu, zostaną poinformowani o zmianach drogą e-mailową. Zmiany nie mają wpływu na umowy zawarte przed ich wprowadzeniem.
2.3. Usługodawca zastrzega sobie wszelkie prawa do strony internetowej, jej dowolnej części oraz zamieszczonych na niej treści, a także ich dystrybucji. Zabrania się pobierania, elektronicznego przechowywania, przetwarzania i sprzedaży zawartości strony lub jej części bez pisemnej zgody Usługodawcy (z wyjątkiem niniejszego dokumentu oraz polityki prywatności).
2.4. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za sprzedaż produktów zamieszczonych na stronach internetowych niezwiązanych z nim i przez niego niezarządzanych.
3.1. W przypadku podania nieprawdziwych danych lub danych innej osoby podczas korzystania z usługi/zamówienia/subskrypcji, zawarta umowa elektroniczna może zostać zaskarżona przez uprawnioną stronę przed sądem. W przypadku skutecznego zaskarżenia umowa staje się nieważna od momentu jej zawarcia lub, jeśli ukrywa inną umowę, prawa i obowiązki stron należy oceniać zgodnie z umową ukrytą.
3.2. Usługodawca nie ponosi żadnej odpowiedzialności za opóźnienia w dostawie lub inne problemy wynikające z błędnych lub niedokładnych danych podanych przez Użytkownika. Usługodawca informuje jednak Użytkowników, że po uzgodnieniu i jednoznacznym zidentyfikowaniu Użytkownika, błędne dane mogą zostać poprawione w zamówieniu w celu uniknięcia problemów z fakturowaniem i dostawą.
3.3. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody wynikłe z zapomnienia hasła przez Użytkownika lub udostępnienia go osobom trzecim z przyczyn niezależnych od Usługodawcy (jeśli na stronie istnieje możliwość rejestracji).
4.1. Wyświetlane produkty można zamówić online w sklepie internetowym (w niektórych przypadkach telefonicznie). Ceny produktów podawane są w PLN jako ceny brutto (zawierają podatek VAT lub, jeśli Usługodawca wystawia faktury bez VAT-u, są to kwoty do zapłaty), ale nie obejmują kosztów dostawy i płatności. Koszty pakowania nie są naliczane, chyba że Użytkownik zażyczy sobie opakowania ozdobnego lub specjalnego.
4.2. W sklepie internetowym Usługodawca szczegółowo opisuje nazwę, opis i – jeśli to możliwe – zamieszcza zdjęcie produktu.
4.3. W przypadku wprowadzenia ceny promocyjnej Usługodawca w pełni informuje Użytkowników o promocji i jej dokładnym czasie trwania. Usługodawca ustala ceny promocyjne zgodnie z prawem, spełniając wymagania dotyczące wyświetlania cen sprzedaży i cen jednostkowych produktów, jak również opłat za usługi określone w rozporządzeniu 4/2009 (I.30.) NFGM-SZMM.
4.4. W przypadku błędnej ceny Usługodawca nie jest zobowiązany do realizacji zamówienia po tej cenie, może odrzucić ofertę i zaproponować jej realizację po prawidłowej cenie, po czym Użytkownik ma prawo:
Zgodnie z Kodeksem cywilnym (ustawa V z 2013 r.) umowa zostaje zawarta na podstawie zgodnych i wzajemnych oświadczeń woli stron. Jeżeli strony nie dojdą do porozumienia co do warunków umowy, a ich oświadczenia woli nie są zgodne i wzajemne, wówczas nie można mówić o ważnie zawartej umowie, z której wynikałyby prawa i obowiązki.
Za błędną cenę uważa się
5.1. Użytkownik po rejestracji loguje się do sklepu internetowego / lub rozpoczyna zakupy bez rejestracji.
5.2. Użytkownik ustala ilość produktu(ów), które chce zakupić.
5.3. Użytkownik umieszcza wybrane produkty w koszyku. W każdej chwili może sprawdzić zawartość koszyka, klikając ikonę „koszyk”.
5.4. Jeśli nie chce kupować więcej produktów, sprawdza ilość produktów w koszyku. Klikając ikonę „usuń – X”, może usunąć zawartość koszyka. Aby zatwierdzić ilość, użytkownik klika ikonę „zwiększ, zmniejsz”.
5.5. Użytkownik podaje adres dostawy, a następnie wybiera sposób dostawy/płatności, które są następujące:
5.5.1. Metody płatności:
Odbiór osobisty: Gotówką w siedzibie Usługodawcy lub w innym wskazanym przez niego miejscu: W przypadku wyboru tej opcji Użytkownik płaci gotówką przy odbiorze w siedzibie Usługodawcy lub w innym wskazanym miejscu. Płatność gotówką możliwa jest wyłącznie w HUF.
Płatność za pobraniem: W przypadku, gdy zamówiony produkt jest dostarczany przez kuriera lub do punktu odbioru, Użytkownik może zapłacić kurierowi lub w punkcie odbioru gotówką lub kartą płatniczą przy odbiorze zamówionego produktu(ów).
Płatność kartą online: Użytkownik może zapłacić za całe zamówienie online za pomocą karty płatniczej przez bezpieczny system płatności obsługiwany przez dostawcę usług finansowych Usługodawcy.
Płatność kartą przez Barion:
Płatności kartą online realizowane są za pośrednictwem systemu Barion. Dane karty płatniczej nie są przekazywane sprzedawcy. Usługę świadczy Barion Payment Zrt., instytucja nadzorowana przez Węgierski Bank Narodowy, nr licencji: H-EN-I-1064/2013.
5.5.2. Koszty dostawy (kwoty brutto):
5.6. Kwota końcowa do zapłaty, na podstawie podsumowania zamówienia i potwierdzenia e-mail, zawiera wszystkie koszty. Użytkownik, zgodnie z § 6:127 Kodeksu cywilnego, ma obowiązek niezwłocznie sprawdzić jakość i ilość zamówionego produktu(ów). Dostawa odbywa się w dni robocze w godzinach 8:00–17:00.
5.7. Po podaniu danych Użytkownik może wysłać zamówienie, klikając przycisk „złóż zamówienie”, uprzednio jeszcze raz sprawdzając podane dane oraz ewentualnie wpisując komentarz do zamówienia lub wysyłając dodatkowe życzenia e-mailem.
5.8. Użytkownik przyjmuje do wiadomości, że zgodnie z §15 oraz innymi przepisami (np. §20) Rozporządzenia Rządu 45/2014 (II. 26.), złożenie zamówienia pociąga za sobą obowiązek zapłaty.
5.9. Korekta błędów wprowadzania danych: Przed zakończeniem procesu zamówienia Użytkownik zawsze może wrócić do poprzedniego etapu, gdzie może poprawić wprowadzone dane. Szczegóły: podczas zamówienia możliwe jest przeglądanie i modyfikowanie zawartości koszyka – jeśli koszyk nie zawiera żądanej ilości produktów, Użytkownik może wpisać odpowiednią ilość w odpowiednie pole. Aby usunąć produkty z koszyka, klika „X” lub „usuń”. W trakcie składania zamówienia Użytkownik ma możliwość ciągłego korygowania/usuwania danych.
5.10. Po wysłaniu zamówienia Użytkownik otrzymuje potwierdzenie e-mailowe. Jeżeli to potwierdzenie nie dotrze do Użytkownika w rozsądnym terminie – w zależności od charakteru usługi – lecz nie później niż w ciągu 48 godzin od złożenia zamówienia, Użytkownik zostaje zwolniony z obowiązku złożenia oferty lub zobowiązania umownego. Zamówienie i jego potwierdzenie uznaje się za doręczone Usługodawcy lub Użytkownikowi, gdy staną się dla nich dostępne. Usługodawca wyłącza odpowiedzialność za brak potwierdzenia, jeśli powodem jest błędny adres e-mail Użytkownika lub pełna skrzynka odbiorcza.
5.11. Użytkownik przyjmuje do wiadomości, że opisane powyżej potwierdzenie jest jedynie automatycznym potwierdzeniem i nie stanowi zawarcia umowy. Umowa zostaje zawarta, gdy Usługodawca, po automatycznym potwierdzeniu, prześle kolejną wiadomość e-mail z informacją o szczegółach zamówienia i przewidywanej realizacji.
5.12. Zasady zarządzania opiniami
Niniejsze zasady dotyczą opinii publikowanych na stronie www.zabawkishop.pl, prowadzonej przez White Crystal Kft. (2600 Vác, ul. Zrínyi 41/b, dalej: zabawkishop).
Ogólne opinie użytkowników
Opinia zamieszczona przez odwiedzających stronę na publicznie dostępnej przestrzeni. Opinie są publikowane po moderacji przez zabawkishop.pl.
Moderacja
Moderacja opinii odbywa się w dni robocze, w godzinach pracy (9:00–17:00). Moderację przeprowadza człowiek i/lub sztuczna inteligencja.
Zasady moderacji:
zabawkishop nie publikuje:
Inne postanowienia
Zabawkishop zastrzega sobie prawo do moderowania lub usunięcia wszelkich opinii naruszających prawa osobiste.
Podczas dodawania opinii zabawkishop rejestruje podane imię, adres e-mail oraz adres IP, które nie są udostępniane osobom trzecim.
Zabawkishop zastrzega sobie prawo do usunięcia z serwisu www.zabawkishop.pl każdej opinii lub wyboru sklepu, które nie spełniają niniejszych zasad zarządzania opiniami – także po ich opublikowaniu.
Zabawkishop zastrzega sobie prawo do zmiany lub wycofania niniejszych zasad zarządzania opiniami w dowolnym momencie, bez wcześniejszego powiadomienia.
6.1. Zamówienia są przetwarzane w kolejności ich otrzymania w dni robocze, w godzinach pracy. Poza godzinami przetwarzania zamówień także istnieje możliwość ich składania – takie zamówienia zostaną przetworzone w kolejnym dniu roboczym. Obsługa klienta każdorazowo drogą elektroniczną potwierdzi, kiedy możliwa jest realizacja zamówienia.
6.2. Standardowy termin realizacji wynosi 1–3 dni robocze od zawarcia umowy.
6.3. Na mocy umowy sprzedaży Usługodawca zobowiązuje się przenieść prawo własności rzeczy, a Użytkownik do zapłaty ceny i odbioru rzeczy.
6.4. Jeżeli sprzedawcą jest przedsiębiorca, a kupującym konsument i sprzedawca podejmuje się dostarczenia rzeczy konsumentowi, ryzyko przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy przechodzi na konsumenta w chwili jej odbioru przez niego lub wskazaną osobę trzecią. Jeżeli przewoźnika wybrał konsument (i nie został on zaproponowany przez sprzedawcę), ryzyko przechodzi na konsumenta w chwili przekazania rzeczy przewoźnikowi.
6.5. W przypadku opóźnienia ze strony Usługodawcy, Użytkownik może wyznaczyć dodatkowy termin realizacji. Jeśli Usługodawca nie wywiąże się w tym terminie, Użytkownik może odstąpić od umowy.
6.6. Użytkownik może odstąpić od umowy bez wyznaczenia dodatkowego terminu, jeśli:
a) Usługodawca odmówił realizacji umowy; lub
b) zgodnie z umową stron lub ze względu na charakter usługi świadczenie powinno nastąpić w określonym terminie – a nie później.
W przypadku opóźnienia Usługodawcy Użytkownik może domagać się realizacji lub, jeśli przez opóźnienie jego interes w realizacji wygasł – odstąpić od umowy. Nie trzeba udowadniać wygaśnięcia interesu, jeśli:
a) umowę zawarto z obowiązkiem realizacji w określonym czasie; lub
b) po wyznaczeniu dodatkowego terminu Usługodawca nadal nie spełnił świadczenia.
6.7. Jeśli Usługodawca nie może zrealizować umowy z powodu braku dostępności produktu, zobowiązany jest niezwłocznie poinformować o tym Użytkownika i zwrócić uiszczoną kwotę. Dodatkowo musi zapewnić Użytkownikowi możliwość skorzystania z przysługujących mu uprawnień w przypadku wadliwego wykonania.
6.8. Usługodawca zwraca uwagę, że jeśli Użytkownik nie odbierze zamówionego i prawidłowo dostarczonego produktu (niezależnie od metody płatności), dopuszcza się naruszenia umowy, zgodnie z § 6:156 ust. 1 Kodeksu cywilnego – popada w zwłokę.
Oznacza to, że zgodnie z przepisami o prowadzeniu cudzych spraw bez zlecenia, jeśli konsument nie poinformuje o odstąpieniu ani o zamiarze odbioru produktu, Usługodawca może obciążyć go zwyczajowymi kosztami przechowywania i transportu (w tym ewentualnej opłaty za pobranie – w obie strony).
Usługodawca informuje, że w celu egzekwowania powstałych w ten sposób roszczeń może skorzystać z pomocy prawnej, a Użytkownik ponosi również wynikające z naruszenia umowy koszty prawne (np. koszty postępowania nakazowego).
7.1. Zgodnie z dyrektywą 2011/83/UE Parlamentu Europejskiego i Rady oraz rozporządzeniem rządu 45/2014 (II.26.) w sprawie szczegółowych zasad umów zawieranych pomiędzy konsumentami a przedsiębiorcami, Konsumentowi przysługuje prawo do odstąpienia od umowy bez podania przyczyny.
Konsument może skorzystać z prawa odstąpienia od umowy:
a) w przypadku umowy sprzedaży produktu:
aa) w odniesieniu do danego produktu,
ab) w przypadku zakupu kilku produktów dostarczanych w różnym czasie – ostatniego dostarczonego produktu,
ac) w przypadku produktu składającego się z kilku partii lub elementów – ostatniej dostarczonej partii lub elementu,
ad) w przypadku regularnej dostawy w określonym czasie – pierwszej dostawy,
w terminie czternastu dni od dnia otrzymania towaru przez Konsumenta lub osobę trzecią wskazaną przez Konsumenta (inną niż przewoźnik).
Jeżeli Usługodawca nie dostarczy informacji dotyczącej prawa odstąpienia, okres ten przedłuża się o 12 miesięcy. Jeżeli jednak informacje zostaną dostarczone w ciągu 12 miesięcy od dnia otrzymania towaru, termin odstąpienia wynosi 14 dni od daty otrzymania informacji.
7.2. Konsument może skorzystać z prawa odstąpienia, składając jednoznaczne oświadczenie lub korzystając z formularza odstąpienia, określonego w załączniku 2 do rozporządzenia 45/2014 (II.26.).
7.3. Termin na odstąpienie od umowy mija po 14 dniach od dnia, w którym Konsument lub osoba przez niego wskazana otrzymała produkt.
7.4. Konsument może skorzystać z prawa odstąpienia także między dniem zawarcia umowy a dniem odbioru produktu.
7.5. Bezpośredni koszt zwrotu produktu ponosi Konsument – Usługodawca nie pokrywa tych kosztów.
7.6. Poza kosztem zwrotu towaru Konsument nie ponosi żadnych innych opłat w związku z odstąpieniem.
7.7. Konsumentowi nie przysługuje prawo odstąpienia od umowy w przypadku towarów nieprefabrykowanych, wyprodukowanych według jego specyfikacji lub służących zaspokojeniu jego indywidualnych potrzeb.
7.8. Konsument nie może skorzystać z prawa odstąpienia w przypadkach wskazanych w § 29 ust. 1 rozporządzenia, m.in.:
7.9. Usługodawca zwróci Konsumentowi wszystkie poniesione przez niego koszty, w tym związane z dostawą, niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 14 dni od dnia, w którym dowiedział się o odstąpieniu. Usługodawca ma prawo wstrzymać zwrot do chwili otrzymania towaru lub dowodu jego odesłania.
7.10. Zwrot zostanie dokonany tą samą metodą płatności, którą posłużono się przy pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodzi się na inną metodę – bez dodatkowych kosztów.
7.11. Konsument jest zobowiązany odesłać towar nie później niż 14 dni od dnia poinformowania Usługodawcy o odstąpieniu. Może to również zrobić osobiście w siedzibie firmy.
7.12. Wystarczy wysłać oświadczenie o odstąpieniu w ciągu 14 dni, nie trzeba go dostarczyć w tym czasie.
7.13. Termin uważa się za dotrzymany, jeśli towar zostanie odesłany przed upływem 14 dni.
7.14. Konsument ponosi jedynie bezpośredni koszt odesłania towaru.
7.15. Usługodawca nie zwraca dodatkowych kosztów, jeśli Konsument wybrał droższą niż najtańsza standardowa opcję dostawy.
7.16. Zwrot może zostać wstrzymany do czasu otrzymania towaru lub dostarczenia dowodu jego odesłania – w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.
7.17. Konsument może zgłosić odstąpienie pisemnie (także za pomocą załączonego formularza), telefonicznie lub osobiście. Przy zgłoszeniu pisemnym decyduje data nadania, a przy zgłoszeniu telefonicznym – data rozmowy.
7.18. Konsument odpowiada za zmniejszenie wartości towaru wynikające z użytkowania wykraczającego poza niezbędne do zapoznania się z jego charakterem, właściwościami i działaniem.
7.19. Rozporządzenie 45/2014 (II.26.) dostępne jest tutaj.
7.20. Dyrektywa 2011/83/UE Parlamentu Europejskiego i Rady dostępna jest tutaj.
7.21. Konsument może również zgłaszać inne skargi za pośrednictwem danych kontaktowych wskazanych w niniejszym Regulaminie.
7.22. Prawo odstąpienia od umowy przysługuje wyłącznie Użytkownikom, którzy są Konsumentami w rozumieniu Kodeksu cywilnego.
7.23. Prawo odstąpienia nie przysługuje przedsiębiorcom, tj. osobom działającym w zakresie swojej działalności zawodowej, gospodarczej lub handlowej.
7.24. (Stosowane tylko w przypadku, gdy Usługodawca świadczy również usługi obok sprzedaży produktów.)
Jeśli Konsument po rozpoczęciu realizacji usługi wypowie umowę zawartą na odległość, jest zobowiązany do zapłaty wynagrodzenia proporcjonalnego do zakresu spełnionego świadczenia do momentu poinformowania przedsiębiorcy o wypowiedzeniu. Kwotę należy wyliczyć na podstawie całkowitego wynagrodzenia brutto ustalonego w umowie. Jeżeli Konsument wykaże, że wyliczona kwota jest zawyżona, należność ustala się na podstawie wartości rynkowej usługi wykonanej do chwili rozwiązania umowy. Pod uwagę należy wziąć cenę rynkową takiej samej usługi świadczonej przez inne przedsiębiorstwa w momencie zawarcia umowy.
W przypadku odstąpienia od umowy Konsument nie ponosi następujących kosztów:
7.25. Procedura korzystania z prawa odstąpienia:
7.25.1. Konsument chcący skorzystać z prawa odstąpienia jest zobowiązany poinformować o tym Usługodawcę za pomocą jednego z kanałów kontaktowych.
7.25.2. Konsument zachowuje termin, jeśli przed upływem 14 dni od otrzymania towaru wyśle oświadczenie o odstąpieniu. Wystarczy, że oświadczenie zostanie wysłane w tym terminie.
7.25.3. Konsument musi odesłać zamówiony towar na adres Usługodawcy niezwłocznie, najpóźniej 14 dni po złożeniu oświadczenia o odstąpieniu. Termin uważa się za dotrzymany, jeśli towar zostanie nadany przed jego upływem. Koszty zwrotu towaru ponosi Konsument. Jeśli sprzedaż odbyła się również w punkcie stacjonarnym, Konsument może zwrócić towar bezpośrednio na miejscu.
7.25.4. Usługodawca nie jest zobowiązany do zwrotu dodatkowych kosztów wynikających z wyboru innego niż najtańszy standardowy sposób dostawy. Prawo odstąpienia przysługuje także w okresie między zawarciem umowy a dostarczeniem produktu.
7.25.5. W przypadku zamówienia wielu produktów z różnymi terminami dostawy, Konsument może odstąpić od umowy w terminie 14 dni od otrzymania ostatniego produktu lub ostatniej partii danego produktu.
Niewłaściwe wykonanie
Usługodawca wykonuje usługę niewłaściwie, jeśli w chwili jej realizacji nie spełnia wymagań jakościowych określonych w umowie lub przepisach prawa. Nie uznaje się za niewłaściwe wykonanie, jeśli wada była Konsumentowi znana w momencie zawarcia umowy lub powinna była być znana.
W umowie między Konsumentem a przedsiębiorcą nieważne są postanowienia odbiegające na niekorzyść Konsumenta od przepisów niniejszego rozdziału dotyczącego rękojmi i gwarancji.
Szersze uprawnienia z tytułu rękojmi przysługują wyłącznie Użytkownikom będącym Konsumentami w rozumieniu Kodeksu cywilnego.
Użytkownikiem będącym przedsiębiorcą jest osoba działająca w ramach swojej działalności zawodowej, gospodarczej lub handlowej.
Rękojmia
8.1. Kiedy Użytkownik może skorzystać z prawa rękojmi?
Użytkownik może dochodzić roszczeń z tytułu rękojmi wobec Usługodawcy w przypadku jego wadliwego świadczenia, zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego.
8.2. Jakie prawa przysługują Użytkownikowi na podstawie rękojmi?
Użytkownik może, według własnego wyboru, żądać naprawy lub wymiany produktu – chyba że wybrane przez niego żądanie jest niemożliwe do spełnienia lub wiąże się z nieproporcjonalnie wysokimi kosztami dla przedsiębiorcy. Jeśli nie zażądał lub nie mógł zażądać naprawy ani wymiany, może zażądać odpowiedniego obniżenia ceny lub – w ostateczności – odstąpić od umowy. Może również zmienić wybrane uprawnienie z tytułu rękojmi, jednak koszty tej zmiany ponosi Użytkownik, chyba że była ona uzasadniona lub wynikała z zachowania przedsiębiorcy.
Konsument ma prawo – w zależności od wagi naruszenia – żądać proporcjonalnej obniżki ceny lub rozwiązać umowę sprzedaży, jeśli:
Jeżeli Konsument chce rozwiązać umowę z powodu wadliwego wykonania, to przedsiębiorca musi udowodnić, że wada jest nieistotna.
Konsument ma prawo zatrzymać pozostałą część ceny zakupu w całości lub części – stosownie do wagi naruszenia – dopóki przedsiębiorca nie spełni obowiązków dotyczących świadczenia zgodnego z umową.
Termin do wykonania naprawy lub wymiany liczony jest od chwili poinformowania przedsiębiorcy o wadzie.
Konsument ma obowiązek udostępnić przedsiębiorcy towar w celu dokonania naprawy lub wymiany.
W przypadku umowy między Konsumentem a przedsiębiorcą, koszt odbioru towaru ponosi przedsiębiorca. Jeżeli naprawa lub wymiana wymaga demontażu zamontowanego towaru (zgodnie z jego charakterem i przeznaczeniem, przed ujawnieniem się wady), to obowiązek naprawy lub wymiany obejmuje również demontaż, ponowny montaż, lub pokrycie ich kosztów.
Obniżka ceny jest proporcjonalna, jeśli odpowiada różnicy między wartością towaru zgodnego z umową a wartością rzeczywiście otrzymaną.
Prawo Konsumenta do rozwiązania umowy sprzedaży z tytułu rękojmi realizowane jest poprzez oświadczenie skierowane do przedsiębiorcy.
Jeśli wada dotyczy tylko części dostarczonych towarów, Konsument może rozwiązać umowę tylko w odniesieniu do tej części. Jednak może również rozwiązać umowę w całości, jeśli nie można od niego rozsądnie oczekiwać zatrzymania wyłącznie produktów zgodnych z umową.
W przypadku całkowitego lub częściowego rozwiązania umowy sprzedaży Konsument:
8.3. W jakim terminie Użytkownik może dochodzić roszczeń z tytułu rękojmi?
Użytkownik (jeśli jest Konsumentem) powinien niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od wykrycia wady, poinformować o niej Usługodawcę. Informujemy również, że po upływie dwóch lat od realizacji świadczenia (lub jednego roku w przypadku przedsiębiorców lub produktów używanych) nie można dochodzić roszczeń z tytułu rękojmi. (W przypadku produktów z datą ważności rękojmia obowiązuje do tej daty).
Jeżeli umowa sprzedaży obejmuje ciągłe dostarczanie treści cyfrowych lub usług cyfrowych przez określony czas w przypadku produktów zawierających elementy cyfrowe, przedsiębiorca odpowiada za wady w treści cyfrowej lub usłudze cyfrowej, jeżeli:
8.4. Przeciwko komu Użytkownik może dochodzić roszczeń z tytułu rękojmi?
Użytkownik może dochodzić roszczeń z tytułu rękojmi wobec Usługodawcy.
8.5. Jakie inne warunki muszą zostać spełnione przy dochodzeniu praw z tytułu rękojmi (jeśli Użytkownik jest Konsumentem)?
W ciągu 1 roku od realizacji świadczenia Użytkownikowi wystarczy zgłosić wadę i udowodnić, że towar lub usługę dostarczył sklep zabawkishop. Po upływie 1 roku Użytkownik musi udowodnić, że wada istniała już w chwili realizacji świadczenia.
Rękojmia za produkt
8.6. Kiedy Konsument może skorzystać z rękojmi za produkt i jakie prawa mu przysługują?
W przypadku wady rzeczy ruchomej Konsument może wybrać, czy chce skorzystać z rękojmi za wady rzeczy, czy z rękojmi za produkt – zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego. W ramach rękojmi za produkt Konsument może żądać naprawy lub wymiany wadliwego produktu.
8.7. Przeciwko komu można dochodzić roszczeń z tytułu rękojmi za produkt?
Prawa z tytułu rękojmi za produkt można dochodzić wobec producenta lub dystrybutora produktu (dalej: producent).
8.8. Kiedy produkt uznaje się za wadliwy?
Produkt uznaje się za wadliwy, jeżeli nie spełnia on wymogów jakościowych obowiązujących w chwili jego wprowadzenia do obrotu lub nie posiada właściwości określonych w opisie producenta.
8.9. W jakim terminie można dochodzić roszczeń z tytułu rękojmi za produkt?
Konsument może dochodzić roszczeń w ciągu dwóch lat od dnia wprowadzenia produktu do obrotu przez producenta. Po upływie tego terminu roszczenia wygasają.
8.10. Jakie obowiązują zasady dowodowe przy rękojmi za produkt?
Konsument musi udowodnić, że wada istniała już w chwili wprowadzenia produktu do obrotu przez producenta.
8.11. Kiedy producent jest zwolniony z odpowiedzialności z tytułu rękojmi za produkt?
Producent jest zwolniony z odpowiedzialności, jeżeli udowodni, że:
Dla zwolnienia z odpowiedzialności wystarczy, że producent udowodni jedną z powyższych przesłanek.
Informujemy, że Konsument nie może dochodzić jednocześnie roszczeń z tytułu rękojmi za wady i rękojmi za produkt w związku z tą samą wadą. W przypadku skutecznego skorzystania z rękojmi za produkt (np. wymiana towaru), dalsze roszczenia z tytułu rękojmi przysługują Konsumentowi wyłącznie wobec producenta.
Gwarancja (w przypadku nowych trwałych dóbr konsumpcyjnych)
8.12. Kiedy Konsument może skorzystać z prawa do gwarancji?
W przypadku wadliwego wykonania usługi lub dostarczenia produktu, Konsument może skorzystać z prawa do gwarancji zgodnie z rozporządzeniem rządu 151/2003 (IX. 22.) w sprawie obowiązkowej gwarancji na określone trwałe dobra konsumpcyjne – jeśli Użytkownik jest Konsumentem.
8.13. Jakie prawa i w jakim terminie przysługują Konsumentowi na podstawie gwarancji?
Okres gwarancji:
Nieprzestrzeganie tych terminów skutkuje utratą uprawnień.
Okres gwarancji rozpoczyna się w dniu przekazania produktu Konsumentowi lub – jeśli instalacji dokonuje Usługodawca lub jego przedstawiciel – w dniu instalacji.
Jeżeli instalacja następuje później niż sześć miesięcy po przekazaniu produktu, okresem początkowym gwarancji jest dzień przekazania produktu.
Konsument może zgłosić żądanie naprawy według swojego wyboru w siedzibie Usługodawcy, w dowolnym jego oddziale, filii lub bezpośrednio w serwisie wskazanym na karcie gwarancyjnej.
Na podstawie gwarancji uprawniony może według własnego wyboru:
Nie można odstąpić od umowy z powodu nieistotnej wady.
Naprawa powinna być zrealizowana w możliwie najkrótszym terminie – docelowo w ciągu 15 dni.
Zgodnie z §5 rozporządzenia NGM 19/2014 (IV. 29.) dotyczącego zasad postępowania przy rozpatrywaniu roszczeń z tytułu rękojmi i gwarancji w umowach zawieranych między konsumentami a przedsiębiorcami, Usługodawca powinien dążyć do dokonania naprawy lub wymiany w terminie nie dłuższym niż 15 dni. Jeśli naprawa lub wymiana trwa dłużej niż 15 dni, Usługodawca ma obowiązek poinformować Konsumenta o przewidywanym czasie trwania naprawy lub wymiany. Informacja ta może zostać przekazana drogą elektroniczną lub w inny sposób, który Konsument zaakceptuje i który potwierdza jej odbiór.
Jeśli okaże się, że produkt nie nadaje się do naprawy
Jeśli w ramach gwarancji, przy pierwszej próbie naprawy, Usługodawca stwierdzi, że produkt nie może zostać naprawiony, to – o ile Konsument nie postanowi inaczej – Usługodawca jest zobowiązany w ciągu 8 dni wymienić produkt. Jeżeli wymiana nie jest możliwa, Usługodawca musi w ciągu 8 dni zwrócić Konsumentowi cenę zakupu.
Jeśli produkt ulegnie awarii po raz czwarty
Jeżeli w okresie gwarancyjnym produkt został już trzykrotnie naprawiony i ponownie się zepsuje, to – o ile Konsument nie postanowi inaczej – przedsiębiorca musi w ciągu 8 dni wymienić produkt. Jeżeli wymiana nie jest możliwa, przedsiębiorca musi w ciągu 8 dni zwrócić cenę zakupu wskazaną na karcie gwarancyjnej, a w jej braku – na fakturze lub paragonie VAT.
Jeśli nie uda się naprawić produktu w ciągu 30 dni
Jeśli od zgłoszenia żądania naprawy przez Konsumenta upłynęło 30 dni, a produkt nie został naprawiony, to – o ile Konsument nie zdecyduje inaczej – przedsiębiorca jest zobowiązany w ciągu kolejnych 8 dni wymienić produkt. Jeśli wymiana nie jest możliwa, przedsiębiorca musi zwrócić cenę zakupu na podstawie karty gwarancyjnej lub faktury/paragonu.
Powyższe trzy przypadki nie dotyczą elektrycznych rowerów, hulajnóg, quadów, motocykli, motorowerów, samochodów osobowych, kamperów, przyczep kempingowych i wodnych pojazdów silnikowych.
8.14. Kiedy przedsiębiorca jest zwolniony z obowiązku gwarancyjnego?
Usługodawca jest zwolniony z obowiązku gwarancji tylko wtedy, gdy udowodni, że wada powstała po realizacji świadczenia. Zwracamy uwagę, że Konsument może dochodzić roszczeń z tytułu rękojmi i gwarancji, a także z tytułu rękojmi za produkt i gwarancji jednocześnie, ale nie może ich dochodzić równolegle w przypadku tej samej wady, jeśli już skutecznie zrealizował jedno z tych uprawnień (np. wymieniono produkt).
8.15. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności z tytułu gwarancji za szkody wynikające z naturalnego zużycia/eksploatacji po upływie okresu gwarancji (oczekiwana trwałość techniczna).
8.16. Usługodawca nie odpowiada również za szkody wynikające z niewłaściwego lub niedbałego użytkowania po przejściu ryzyka na Konsumenta, z nadmiernego obciążenia lub niewłaściwego użytkowania.
8.17. Jeśli Konsument zgłasza żądanie wymiany w ciągu trzech dni roboczych od zakupu (instalacji), Usługodawca jest zobowiązany wymienić produkt, pod warunkiem, że wada uniemożliwia jego prawidłowe użytkowanie.
8.18. Jakie dodatkowe warunki mogą być wymagane w celu skorzystania z praw gwarancyjnych?
W celu prawidłowego uruchomienia lub utrzymania działania produktu Konsument może być zobowiązany do spełnienia dodatkowych warunków (np. okresowa kontrola), jeżeli nie można ich zapewnić w inny sposób i jeśli nie stanowią one nadmiernego obciążenia dla Konsumenta.
8.19. Wykaz produktów objętych obowiązkową gwarancją znajduje się tutaj: Rozporządzenie 10/2024. (VI. 28.) IM dotyczące wykazu trwałych towarów konsumpcyjnych objętych obowiązkową gwarancją
(DLA UŻYTKOWNIKÓW BĘDĄCYCH KONSUMENTAMI)
9.1. W umowie między Konsumentem a przedsiębiorcą nie można zawierać postanowień, które odbiegają na niekorzyść Konsumenta od przepisów rozporządzenia NGM 19/2014 (IV. 29.) w sprawie postępowania dotyczącego roszczeń z tytułu rękojmi i gwarancji w odniesieniu do towarów sprzedawanych w ramach takiej umowy.
9.2. Obowiązkiem Konsumenta jest udowodnienie zawarcia umowy (np. za pomocą faktury lub paragonu).
9.3. Koszty realizacji obowiązków wynikających z rękojmi ponosi Usługodawca (zgodnie z §6:166 Kodeksu cywilnego).
9.4. Usługodawca ma obowiązek sporządzić protokół dotyczący zgłoszenia roszczenia z tytułu rękojmi lub gwarancji przez Konsumenta.
9.5. Kopię protokołu należy niezwłocznie udostępnić Konsumentowi w sposób możliwy do udowodnienia.
9.6. Jeżeli Usługodawca nie jest w stanie od razu określić, czy roszczenie Konsumenta może zostać spełnione, ma obowiązek w ciągu pięciu dni roboczych poinformować Konsumenta – również w sposób możliwy do udowodnienia – o swoim stanowisku, w przypadku odmowy z podaniem uzasadnienia oraz informacją o możliwości zwrócenia się do sądu polubownego.
9.7. Usługodawca ma obowiązek przechowywania protokołu przez okres trzech lat od jego sporządzenia oraz okazania go na żądanie organu kontrolnego.
9.8. Usługodawca powinien dążyć do dokonania naprawy lub wymiany w terminie nie dłuższym niż piętnaście dni. Jeśli naprawa lub wymiana przekracza ten termin, Usługodawca ma obowiązek poinformować Konsumenta o przewidywanym czasie trwania naprawy lub wymiany. Informacja ta przekazywana jest drogą elektroniczną lub innym sposobem możliwym do udokumentowania, za zgodą Konsumenta.
10.1. Usługodawca ma prawo korzystać z usług podwykonawców przy realizacji swoich zobowiązań, ponosząc za ich działania pełną odpowiedzialność, jakby sam je wykonał.
10.2. Jeśli jakakolwiek część niniejszego Regulaminu okaże się nieważna, niezgodna z prawem lub niewykonalna, nie wpływa to na ważność, zgodność z prawem ani wykonalność pozostałych postanowień.
10.3. Brak egzekwowania przez Usługodawcę któregokolwiek z przysługujących mu praw nie może być uznany za zrzeczenie się tych praw. Zrzeczenie się któregokolwiek prawa jest ważne tylko w formie pisemnej. Fakt, że Usługodawca nie egzekwuje ściśle jakiegoś warunku Regulaminu, nie oznacza, że nie będzie egzekwować go w przyszłości.
10.4. Strony zobowiązują się do polubownego rozstrzygania sporów.
10.5. Strony uznają, że sklep internetowy Usługodawcy działa i jest utrzymywany w Polsce. Mimo że strona może być dostępna z innych krajów, Użytkownicy przyjmują do wiadomości, że obowiązującym prawem jest prawo polskie. Jeśli Użytkownik jest Konsumentem, to zgodnie z art. 26 §1 Kodeksu postępowania cywilnego, sądem właściwym do rozstrzygania sporów wynikających z niniejszej umowy jest sąd właściwy dla miejsca zamieszkania Konsumenta.
10.6. Usługodawca nie stosuje odmiennych warunków dostępu do produktów w sklepie internetowym ze względu na obywatelstwo, miejsce zamieszkania lub siedzibę Użytkownika.
10.7. Usługodawca nie stosuje odmiennych warunków realizacji płatności ze względu na obywatelstwo, miejsce zamieszkania, siedzibę, lokalizację rachunku płatniczego, miejsce prowadzenia działalności dostawcy usług płatniczych lub miejsce wydania środka płatniczego w Unii Europejskiej.
10.8. Usługodawca przestrzega przepisów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/302 dotyczącego przeciwdziałania nieuzasadnionym ograniczeniom geograficznym oraz innym formom dyskryminacji w ramach rynku wewnętrznego, a także zmieniającego rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i (UE) nr 2017/2394 oraz dyrektywę 2009/22/WE.
(W PRZYPADKU UŻYTKOWNIKÓW BĘDĄCYCH KONSUMENTAMI)
11.1. Celem Usługodawcy jest realizacja wszystkich zamówień w odpowiedniej jakości i ku pełnemu zadowoleniu klienta. Jeśli jednak Użytkownik ma jakiekolwiek zastrzeżenia dotyczące umowy lub jej realizacji, może złożyć skargę telefonicznie, mailowo lub listownie na dane kontaktowe podane powyżej.
11.2. Usługodawca niezwłocznie rozpatruje ustną skargę i w razie potrzeby podejmuje działania naprawcze. Jeśli klient nie zgadza się z rozpatrzeniem skargi lub nie jest możliwe jej natychmiastowe zbadanie, Usługodawca sporządza protokół zawierający stanowisko dotyczące skargi i przekazuje jego kopię klientowi.
11.3. Usługodawca udziela pisemnej odpowiedzi na pisemne skargi w terminie 30 dni, w sposób możliwy do udokumentowania, oraz podejmuje działania zmierzające do poinformowania Użytkownika o swojej decyzji. W przypadku odrzucenia skargi, Usługodawca uzasadnia swoją decyzję. Protokół dotyczący skargi oraz kopia odpowiedzi przechowywane są przez okres 3 lat i udostępniane odpowiednim organom kontrolnym na żądanie.
11.4. Informujemy, że w przypadku odrzucenia skargi, Użytkownik może zwrócić się do organu nadzoru lub sądu polubownego w sposób określony poniżej (Usługodawca nie złożył ogólnego oświadczenia o poddaniu się jurysdykcji sądów polubownych):
11.5. Konsument może zwrócić się ze skargą do organu ochrony konsumentów:
Zgodnie z §45/A ust. 1-3 ustawy Fgytv. oraz rozporządzeniem 387/2016. (XII. 2.) w sprawie wyznaczenia organu ochrony konsumentów, ogólnym organem ochrony konsumentów jest urząd wojewódzki:
https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok
11.6. W przypadku skargi Konsument może również skorzystać z pomocy sądu polubownego. Lista sądów polubownych i dane kontaktowe dostępne są tutaj:
Nazwa sądu polubownego | Siedziba i adres sądu polubownego | Zakres właściwości terytorialnej |
---|---|---|
Budapeszteński Sąd Polubowny | 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. Tel: (1) 488-2131 Fax: (1) 488-2186 Przewodnicząca: Dr. Inzelt Éva Veronika Strona: https://bekeltet.bkik.hu/ E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu |
Budapeszt |
Baranya Komitatski Sąd Polubowny | 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36. Tel: (72) 507-154; (20) 283-3422 Fax: (72) 507-152 Przewodniczący: Dr. Bércesi Ferenc Strona: www.baranyabekeltetes.hu E-mail: info@baranyabekeltetes.hu, kerelem@baranyabekeltetes.hu |
Baranya, Somogy, Tolna |
Borsod-Abaúj-Zemplén Komitatski Sąd Polubowny | 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1. Tel: (46) 501-091 / 501-871 Przewodniczący: Dr. Tulipán Péter Strona: www.bekeltetes.borsodmegye.hu E-mail: bekeltetes@bokik.hu |
Borsod-Abaúj-Zemplén, Heves, Nógrád |
Csongrád-Csanád Komitatski Sąd Polubowny | 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12. Tel: (62) 554-250/118 Fax: (62) 426-149 Przewodniczący: Dr. Horváth Károly Strona: www.bekeltetes-csongrad.hu E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu |
Békés, Bács-Kiskun, Csongrád-Csanád |
Fejér Komitatski Sąd Polubowny | 8000 Székesfehérvár, Hosszúséta tér 4-6. Tel: (22) 510-310 Fax: (22) 510-312 Przewodniczący: Dr. Vári Kovács József Strona: www.bekeltetesfejer.hu E-mail: bekeltetes@fmkik.hu; fmkik@fmkik.hu |
Fejér, Komárom-Esztergom, Veszprém |
Győr-Moson-Sopron Komitatski Sąd Polubowny | 9021 Győr, Szent István út 10/a. Tel: (96) 520-217 Przewodnicząca: Dr. Bagoly Beáta Strona: https://gymsmkik.hu/bekelteto E-mail: bekeltetotestulet@gymskik.hu |
Győr-Moson-Sopron, Vas, Zala |
Hajdú-Bihar Komitatski Sąd Polubowny | 4025 Debrecen, Petőfi tér 10. Miejsce obsługi: 4025 Debrecen Vörösmarty u. 13-15. Tel: (52) 500-710; (52) 500-745 Fax: (52) 500-720 Przewodniczący: Dr. Hajnal Zsolt Strona: https://www.hbmbekeltetes.hu E-mail: bekelteto@hbkik.hu |
Jász-Nagykun-Szolnok, Hajdú-Bihar, Szabolcs-Szatmár-Bereg |
Pest Komitatski Sąd Polubowny | 1055 Budapest, Balassi Bálint u. 25. IV/2. Tel: +36 1 792 7881 Przewodniczący: Dr. Koncz Pál Strona: www.pestmegyeibekelteto.hu, www.panaszrendezes.hu E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu |
Komitat Pest |
(DLA UŻYTKOWNIKÓW UZNAWANYCH ZA KONSUMENTÓW)
11.7. Do kompetencji sądu polubownego należy pozasądowe rozstrzyganie sporów konsumenckich. Zadaniem sądu polubownego jest dążenie do osiągnięcia porozumienia między stronami w celu rozwiązania sporu konsumenckiego, a w przypadku jego niepowodzenia – podjęcie decyzji w sprawie, aby zapewnić proste, szybkie, skuteczne i niedrogie dochodzenie praw konsumenckich. Na wniosek konsumenta lub Usługodawcy sąd polubowny udziela porad dotyczących praw konsumenta i jego obowiązków.
W postępowaniu przed sądem polubownym, w przypadku braku porozumienia, rada orzeka w sprawie merytorycznej poprzez:
a) decyzję zobowiązującą, jeśli:
aa) wniosek jest uzasadniony, a przedsiębiorca – zgodnie z oświadczeniem o dobrowolnym podporządkowaniu, zgłoszonym do izby gospodarczej lub przekazanym na początku postępowania lub najpóźniej przed wydaniem decyzji – uznał decyzję sądu za wiążącą, lub
ab) przedsiębiorca nie złożył takiego oświadczenia, ale wniosek jest uzasadniony, a roszczenie konsumenta – zarówno we wniosku, jak i w chwili decyzji – nie przekracza 200 000 HUF (≈ 2 140 PLN), lub
b) zalecenie, jeśli wniosek jest uzasadniony, lecz przedsiębiorca nie uznał decyzji sądu za wiążącą lub nie złożył oświadczenia w tej sprawie.
11.8. W przypadku transgranicznego sporu konsumenckiego wynikającego z umowy zawartej online o sprzedaż towarów lub świadczenie usług, właściwy jest sąd polubowny działający przy izbie wyznaczonej rozporządzeniem ministra odpowiedzialnego za ochronę konsumentów.
11.9. Przedsiębiorca ma obowiązek współpracować w postępowaniu przed sądem polubownym, w tym zobowiązany jest do przesłania odpowiedzi w terminie i zakresie określonym w ustawie Fgytv. Z wyjątkiem rozporządzenia UE 524/2013 o rozstrzyganiu sporów konsumenckich online, przedsiębiorca zobowiązany jest do zapewnienia udziału osoby upoważnionej do zawarcia ugody. W przesłuchaniu online przedstawiciel przedsiębiorcy musi wziąć udział online, a w przypadku osobistego przesłuchania na wniosek konsumenta, co najmniej online.
11.10. Jeżeli konsument nie skorzysta z postępowania przed sądem polubownym lub nie zakończy się ono sukcesem, może wnieść sprawę do sądu. Pozew musi zawierać:
Do pozwu należy dołączyć dokumenty będące podstawą roszczenia (lub ich kopie).
12.1. Strona internetowa https://www.zabawkishop.pl jest utworem chronionym prawem autorskim. Pobieranie, powielanie, rozpowszechnianie, inne wykorzystywanie, przechowywanie, przetwarzanie i sprzedaż treści znajdujących się na stronie (w całości lub w części) bez pisemnej zgody Usługodawcy jest zabronione – z wyjątkiem dokumentów prawnych, które Użytkownik może swobodnie pobierać i przechowywać.
12.2. Jakiekolwiek wykorzystanie informacji, obrazów, treści lub wyglądu strony internetowej możliwe jest wyłącznie za zgodą pisemną Usługodawcy oraz z podaniem źródła.
12.3. Usługodawca zastrzega wszelkie prawa do wszystkich elementów swojej usługi, w tym nazw domen i subdomen oraz powierzchni reklamowych online.
12.4. Zabronione jest adaptowanie lub dekompilowanie strony, nieuczciwe tworzenie kont użytkowników, używanie aplikacji modyfikujących stronę.
12.5. Nazwa https://www.zabawkishop.pl podlega ochronie prawnej, jej użycie bez pisemnej zgody (z wyjątkiem odwołania się do niej) jest zabronione.
12.6. W przypadku bezprawnego wykorzystania Usługodawcy przysługuje kara umowna: 60 000 HUF (≈ 640 PLN) za zdjęcie, 20 000 HUF (≈ 215 PLN) za słowo, oraz 40 000 HUF (≈ 430 PLN) za dzień. Usługodawca stosuje akt notarialny jako dowód, którego koszty pokrywa naruszający.
Polityka prywatności strony internetowej dostępna jest pod adresem: https://www.zabawkishop.pl/polityka-prywatnosci
Vác, 28 stycznia 2022
(należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
Adresat: White Crystal Kft., 2600 Vác, Zrinyi u. 41/b, info@zabawkishop.pl, 06-1-2552822
Oświadczam, że korzystam z prawa odstąpienia od umowy zakupu poniższego produktu/produktów:
Data zamówienia / odbioru:
Imię i nazwisko konsumenta(ów):
Adres konsumenta(ów):
Podpis konsumenta(ów) (tylko w przypadku zgłoszenia pisemnego):
Data:
W naszej zaktualizowanej polityce prywatności znajdziesz informacje o tym, jak dbamy o ochronę Twoich danych. Strona internetowa wykorzystuje pliki cookie do zbierania anonimowych danych o odwiedzinach, niezbędnych do działania niektórych funkcji oraz do wyświetlania ukierunkowanych reklam.