Informacja o przetwarzaniu danych osobowych

 

Wprowadzenie

White Crystal Kft. (2600 Vác, ul. Zrinyi 41/b, NIP: 14431391-2-13, numer rejestracyjny: 13-09-148323) (dalej: Usługodawca, administrator danych) podporządkowuje się następującym zasadom:

Na podstawie ROZPORZĄDZENIA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), przedstawiamy poniższe informacje.

Niniejsza polityka prywatności reguluje przetwarzanie danych na następujących stronach/aplikacjach mobilnych: https://www.zabawkishop.eu

Informacja o przetwarzaniu danych osobowych jest dostępna pod następującym adresem: https://www.zabawkishop.pl/polityka-prywatnosci

Zmiany w regulaminie wchodzą w życie poprzez publikację pod powyższym adresem.

Administrator danych i dane kontaktowe

Nazwa: White Crystal Kft.

Siedziba: 2600 Vác, ul. Zrinyi 41/b

E-mail: info@zabawkishop.pl

Telefon: 06-1-2552822

 

Definicje

 

  1. dane osobowe: wszelkie informacje dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej („osoba, której dane dotyczą”); możliwa do zidentyfikowania jest osoba fizyczna, którą można bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować, w szczególności na podstawie identyfikatora takiego jak imię i nazwisko, numer identyfikacyjny, dane lokalizacyjne, identyfikator internetowy lub jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość tej osoby fizycznej;
  2. przetwarzanie danych: operacja lub zestaw operacji wykonywanych na danych osobowych lub zestawach danych osobowych w sposób zautomatyzowany lub niezautomatyzowany, takich jak zbieranie, utrwalanie, organizowanie, porządkowanie, przechowywanie, adaptowanie lub modyfikowanie, pobieranie, przeglądanie, wykorzystywanie, ujawnianie poprzez przesyłanie, rozpowszechnianie lub innego rodzaju udostępnianie, dopasowywanie lub łączenie, ograniczanie, usuwanie lub niszczenie;
  3. administrator danych: osoba fizyczna lub prawna, organ publiczny, jednostka lub inny podmiot, który samodzielnie lub wspólnie z innymi ustala cele i sposoby przetwarzania danych osobowych; jeżeli cele i sposoby takiego przetwarzania są określone w prawie Unii lub w prawie państwa członkowskiego, administrator lub szczególne kryteria jego wyznaczania mogą zostać określone w tym prawie;
  4. podmiot przetwarzający dane: osoba fizyczna lub prawna, organ publiczny, jednostka lub inny podmiot, który przetwarza dane osobowe w imieniu administratora;
  5. odbiorca: osoba fizyczna lub prawna, organ publiczny, jednostka lub inny podmiot, któremu ujawnia się dane osobowe, niezależnie od tego, czy jest stroną trzecią, czy nie. Organy publiczne, które mogą otrzymywać dane osobowe w ramach konkretnego postępowania zgodnie z prawem Unii lub prawem państwa członkowskiego, nie są uznawane za odbiorców; przetwarzanie tych danych przez wspomniane organy publiczne musi być zgodne z celami przetwarzania danych i zgodne z obowiązującymi przepisami o ochronie danych osobowych;
  6. zgoda osoby, której dane dotyczą: dobrowolne, konkretne, świadome i jednoznaczne okazanie woli osoby, której dane dotyczą, w formie oświadczenia lub wyraźnego działania potwierdzającego, wyrażające zgodę na przetwarzanie dotyczących jej danych osobowych;
  7. naruszenie ochrony danych osobowych: naruszenie bezpieczeństwa prowadzące do przypadkowego lub niezgodnego z prawem zniszczenia, utraty, zmodyfikowania, nieuprawnionego ujawnienia lub nieuprawnionego dostępu do danych osobowych przesyłanych, przechowywanych lub w inny sposób przetwarzanych;
  8. profilowanie: dowolna forma zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych polegająca na wykorzystaniu danych osobowych do oceny niektórych czynników osobowych osoby fizycznej, w szczególności w celu analizy lub prognozy aspektów dotyczących efektów pracy, sytuacji ekonomicznej, zdrowia, preferencji osobistych, zainteresowań, wiarygodności, zachowania, lokalizacji lub przemieszczania się tej osoby.

Zasady przetwarzania danych osobowych

Dane osobowe muszą być:

  1. przetwarzane zgodnie z prawem, rzetelnie i w sposób przejrzysty dla osoby, której dane dotyczą („zgodność z prawem, rzetelność i przejrzystość”);
  2. zbierane w konkretnych, wyraźnych i prawnie uzasadnionych celach i nieprzetwarzane dalej w sposób niezgodny z tymi celami; dalsze przetwarzanie do celów archiwalnych w interesie publicznym, do celów badań naukowych lub historycznych lub do celów statystycznych nie uważa się za niezgodne z pierwotnymi celami („ograniczenie celu”);
  3. adekwatne, stosowne oraz ograniczone do tego, co niezbędne do celów, w których są przetwarzane („minimalizacja danych”);
  4. prawidłowe i w razie potrzeby uaktualniane; należy podjąć wszelkie rozsądne działania, aby dane osobowe, które są nieprawidłowe w świetle celów ich przetwarzania, zostały niezwłocznie usunięte lub sprostowane („prawidłowość”);
  5. przechowywane w formie umożliwiającej identyfikację osoby, której dane dotyczą, przez okres nie dłuższy, niż jest to niezbędne do celów, w których dane te są przetwarzane; dane osobowe mogą być przechowywane przez dłuższy okres wyłącznie do celów archiwalnych w interesie publicznym, badań naukowych lub historycznych bądź statystycznych, z uwzględnieniem wdrożenia odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych w celu ochrony praw i wolności osób, których dane dotyczą („ograniczenie przechowywania”);
  6. przetwarzane w sposób zapewniający odpowiednie bezpieczeństwo danych osobowych, w tym ochronę przed niedozwolonym lub niezgodnym z prawem przetwarzaniem oraz przed przypadkową utratą, zniszczeniem lub uszkodzeniem, za pomocą odpowiednich środków technicznych lub organizacyjnych („integralność i poufność”).

Administrator danych ponosi odpowiedzialność za zgodność z powyższymi zasadami oraz musi być w stanie wykazać ich przestrzeganie („rozliczalność”).

Administrator danych oświadcza, że przetwarzanie danych odbywa się zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym punkcie.



Przetwarzanie danych związane z funkcjonowaniem sklepu internetowego / korzystaniem z usługi

1. Zakres zbieranych danych osobowych, kategorie przetwarzanych danych i cel przetwarzania danych:

Dane osobowe Cel przetwarzania danych Podstawa prawna
Nazwa użytkownika Identyfikacja, umożliwienie rejestracji. art. 6 ust. 1 lit. a) RODO.
Hasło Zapewnienie bezpiecznego logowania do konta użytkownika.
Imię i nazwisko Wymagane do kontaktu, zakupu, wystawienia poprawnej faktury, skorzystania z prawa odstąpienia od umowy. art. 6 ust. 1 lit. b) RODO.
Adres e-mail Kontakt.
Numer telefonu Kontakt, skuteczniejsze uzgadnianie kwestii związanych z fakturowaniem lub dostawą.
Nazwa i adres do faktury Wystawienie poprawnej faktury, a także zawarcie umowy, określenie jej treści, zmiana, monitorowanie realizacji, fakturowanie należności oraz egzekwowanie roszczeń.

art. 6 ust. 1 lit. c) RODO

Obowiązek prawny wynikający z ustawy o rachunkowości z 2000 r., art. 169 ust. 2

Nazwa i adres dostawy Umożliwienie dostawy do domu. art. 6 ust. 1 lit. b) RODO.
Data zakupu/rejestracji Wykonanie operacji technicznej. art. 13/A ust. 3 ustawy o handlu elektronicznym.
Adres IP w momencie zakupu/rejestracji Wykonanie operacji technicznej.

2. Osoby, których dane dotyczą: Wszystkie osoby zarejestrowane lub dokonujące zakupów na stronie sklepu internetowego. Ani nazwa użytkownika, ani adres e-mail nie muszą zawierać danych osobowych.

3. Okres przetwarzania danych, termin usunięcia danych: Jeśli spełnione są warunki określone w art. 17 ust. 1 RODO, dane są przechowywane do momentu złożenia wniosku o ich usunięcie przez osobę, której dane dotyczą. Administrator danych informuje elektronicznie osobę, której dane dotyczą, o usunięciu jakichkolwiek danych osobowych zgodnie z art. 19 RODO. Jeśli żądanie usunięcia obejmuje również podany adres e-mail, administrator usuwa również ten adres po poinformowaniu. Wyjątek stanowią dokumenty księgowe, które zgodnie z art. 169 ust. 2 ustawy o rachunkowości z 2000 roku muszą być przechowywane przez 8 lat. Dane umowne osoby, której dane dotyczą, mogą zostać usunięte po upływie terminu przedawnienia roszczeń cywilnoprawnych, na podstawie wniosku o usunięcie.

Dokumenty księgowe wspierające bezpośrednio i pośrednio rozliczenia rachunkowe (w tym konta księgi głównej, rejestry analityczne i szczegółowe) muszą być przechowywane w czytelnej formie, w sposób umożliwiający ich odtworzenie przez co najmniej 8 lat, na podstawie zapisów księgowych.

4. Osoby uprawnione do zapoznania się z danymi, możliwi administratorzy danych, odbiorcy danych osobowych: Dane osobowe mogą być przetwarzane przez administratora danych oraz upoważnionych pracowników, z poszanowaniem powyższych zasad.

5. Informacje o prawach osób, których dane dotyczą:

  • Osoba, której dane dotyczą, może zażądać od administratora danych dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania,
  • ma prawo do przenoszenia danych oraz do wycofania zgody w dowolnym momencie.

6. Dostęp do danych osobowych, ich usunięcie, modyfikacja lub ograniczenie przetwarzania, przenoszenie danych można zainicjować w następujący sposób:

  • listownie na adres: 2600 Vác, ul. Zrinyi 41/b,
  • mailowo na adres: info@zabawkishop.pl,
  • telefonicznie pod numerem: 06-1-2552822.

7. Podstawa prawna przetwarzania danych:

1. art. 6 ust. 1 lit. b) RODO,

2. Artykuł 13/A ust. 3 ustawy CVIII z 2001 r. o usługach handlu elektronicznego oraz niektórych kwestiach związanych z usługami społeczeństwa informacyjnego (dalej: ustawa o handlu elektronicznym):

Usługodawca może przetwarzać dane osobowe wyłącznie w zakresie technicznie niezbędnym do świadczenia usługi. Usługodawca, przy takich samych warunkach, musi tak wybierać i obsługiwać narzędzia wykorzystywane do świadczenia usług społeczeństwa informacyjnego, aby przetwarzanie danych osobowych odbywało się tylko wtedy, gdy jest to absolutnie konieczne do świadczenia usługi oraz realizacji innych celów określonych w ustawie, a także tylko w niezbędnym zakresie i przez niezbędny czas.

3. W przypadku wystawiania faktur zgodnie z przepisami rachunkowymi – art. 6 ust. 1 lit. c) RODO.

4. W przypadku egzekwowania roszczeń wynikających z umowy – zgodnie z art. 6:22 ustawy V z 2013 r. o Kodeksie cywilnym – okres przedawnienia wynosi 5 lat.

Art. 6:22 [Przedawnienie]

(1) Jeśli ustawa nie stanowi inaczej, roszczenia przedawniają się z upływem pięciu lat.

(2) Termin przedawnienia rozpoczyna się w momencie, gdy roszczenie staje się wymagalne.

(3) Umowa zmieniająca okres przedawnienia musi być zawarta na piśmie.

(4) Umowa wyłączająca przedawnienie jest nieważna.

8. Informujemy, że

  • przetwarzanie danych jest niezbędne do realizacji umowy oraz przedstawienia oferty.
  • obowiązkiem jest podanie danych osobowych, abyśmy mogli zrealizować zamówienie.
  • brak podania danych osobowych skutkuje brakiem możliwości przetworzenia zamówienia.



Zarządzanie plikami cookie

1. Do używania tzw. „cookie do sesji chronionych hasłem”, „cookie niezbędnych do koszyka zakupów”, „cookie bezpieczeństwa”, „niezbędnych cookie”, „funkcjonalnych cookie” oraz „cookie do analizy statystyk strony internetowej” nie jest wymagane uprzednie uzyskanie zgody od osoby, której dane dotyczą.

2. Zakres przetwarzania danych: unikalny identyfikator, daty, godziny.

3. Osoby, których dane dotyczą: wszyscy odwiedzający stronę internetową.

4. Cel przetwarzania danych: identyfikacja użytkowników, śledzenie odwiedzających, zapewnienie spersonalizowanego działania strony.

5. Okres przetwarzania danych, termin usunięcia danych:

Typ pliku cookie

Podstawa prawna przetwarzania

Okres przetwarzania danych

Sesyjne pliki cookie (session) lub inne pliki cookie niezbędne do działania strony

Użycie plików cookie nie wiąże się z przetwarzaniem danych osobowych.

Do zakończenia danej sesji użytkownika, czyli do momentu zamknięcia przeglądarki – pliki pozostają na komputerze.

Pliki cookie do celów statystycznych i marketingowych

art. 6 ust. 1 lit. a) RODO

Od 1 dnia do 2 lat – zgodnie z informacją o plikach cookie lub do momentu wycofania zgody przez osobę, której dane dotyczą.

6. Osoby uprawnione do zapoznania się z danymi: Dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie przez administratora danych.

7. Prawa osób, których dane dotyczą w związku z plikami cookie: Użytkownik ma możliwość usunięcia plików cookie w menu Narzędzia/Ustawienia przeglądarki, zazwyczaj w zakładce Prywatność.

8. Większość przeglądarek używanych przez naszych użytkowników umożliwia ustawienie, które pliki cookie mają być zapisywane oraz pozwala na ich późniejsze usunięcie. Jeśli ograniczysz zapisywanie plików cookie na określonych stronach lub zablokujesz pliki cookie stron trzecich, może to w pewnych okolicznościach spowodować, że nasza strona internetowa nie będzie w pełni funkcjonalna. Poniżej znajdują się linki do informacji, jak dostosować ustawienia plików cookie w popularnych przeglądarkach:

Google Chrome (https://support.google.com/chrome/answer/95647?hl=hu)

Internet Explorer (https://support.microsoft.com/hu-hu/help/17442/windows-internet-explorer-delete-manage-cookies)

Firefox (https://support.mozilla.org/hu/kb/sutik-engedelyezese-es-tiltasa-amit-weboldak-haszn)

Safari (https://support.apple.com/hu-hu/guide/safari/sfri11471/mac)



Korzystanie z Google Ads do śledzenia konwersji

  1. Administrator danych korzysta z internetowego programu reklamowego „Google Ads” oraz w jego ramach z usługi śledzenia konwersji Google. Śledzenie konwersji Google to usługa analityczna Google Inc. (1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, USA; „Google“).
  2. Gdy Użytkownik odwiedza stronę za pośrednictwem reklamy Google, na jego komputerze zostaje zapisany plik cookie niezbędny do śledzenia konwersji. Pliki te mają ograniczoną ważność i nie zawierają danych osobowych, dzięki czemu nie można zidentyfikować Użytkownika.
  3. Podczas przeglądania określonych stron serwisu, jeśli plik cookie jeszcze nie wygasł, Google i administrator danych mogą zobaczyć, że Użytkownik kliknął w reklamę.
  4. Każdy klient Google Ads otrzymuje inny plik cookie, więc nie można ich śledzić na stronach innych klientów Ads.
  5. Informacje uzyskane za pomocą plików cookie konwersji służą do tworzenia statystyk konwersji dla klientów, którzy wybrali śledzenie konwersji. Klienci dowiadują się w ten sposób, ile osób kliknęło ich reklamy i zostało przekierowanych na stronę z tagiem śledzenia konwersji. Nie uzyskują jednak informacji, które mogłyby posłużyć do identyfikacji użytkowników.
  6. Jeśli nie chcesz brać udziału w śledzeniu konwersji, możesz zablokować zapisywanie plików cookie w przeglądarce. Wtedy nie będziesz uwzględniony w statystykach konwersji.
  7. Zgodnie z trybem zgody Google (Google Consent Mode v2), Google używa także dwóch nowych typów plików cookie: ad_user_data i ad_personalization, które opierają się na zgodzie osoby, której dane dotyczą, i dotyczą wykorzystania oraz udostępniania danych. Plik ad_user_data służy do wyrażenia zgody na wykorzystanie danych użytkownika w celach reklamowych przez Google. Plik ad_personalization decyduje o tym, czy dane mogą być używane do personalizacji reklam (np. remarketing). Administrator danych zapewnia możliwość wyrażenia lub cofnięcia zgody za pomocą banera/panelu cookie. Cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania danych przed cofnięciem zgody.
  8. Dalsze informacje oraz polityka prywatności Google dostępne są tutaj: https://policies.google.com/privacy



Korzystanie z Google Analytics

  1. Ta strona korzysta z Google Analytics, usługi analityki internetowej Google Inc. („Google”). Google Analytics wykorzystuje tzw. pliki „cookie” – pliki tekstowe zapisywane na komputerze użytkownika, które umożliwiają analizę korzystania z witryny.
  2. Informacje wygenerowane przez pliki cookie dotyczące korzystania z witryny są zazwyczaj przesyłane na serwer Google w USA i tam przechowywane. W przypadku aktywacji anonimizacji IP na tej stronie, adres IP użytkownika zostanie wcześniej skrócony przez Google w krajach członkowskich Unii Europejskiej lub innych państwach należących do Europejskiego Obszaru Gospodarczego.
  3. Tylko w wyjątkowych przypadkach pełny adres IP zostanie przesłany na serwer Google w USA i tam skrócony. W imieniu operatora tej strony Google będzie wykorzystywać te informacje do analizy korzystania przez użytkownika z witryny, sporządzania raportów dotyczących aktywności na stronie oraz świadczenia innych usług związanych z korzystaniem ze strony i Internetu.
  4. Adres IP przekazany przez przeglądarkę użytkownika w ramach Google Analytics nie jest łączony z innymi danymi Google. Użytkownik może zablokować zapisywanie plików cookie poprzez odpowiednie ustawienia przeglądarki, jednak może to spowodować ograniczenie funkcjonalności strony. Można również uniemożliwić Google zbieranie danych generowanych przez pliki cookie i dotyczących korzystania z witryny (w tym adresu IP), pobierając i instalując wtyczkę przeglądarki dostępną pod adresem: https://tools.google.com/dlpage/gaoptout?hl=hu



Meta pixel

Meta Pixel to kod, który umożliwia tworzenie raportów konwersji, budowanie grup docelowych oraz dostarczanie właścicielowi strony szczegółowych danych analitycznych na temat korzystania z witryny przez odwiedzających. Dzięki kodowi śledzenia remarketingowego Meta można wyświetlać spersonalizowane oferty i reklamy odwiedzającym stronę w serwisie Facebook. Lista remarketingowa Meta nie pozwala na identyfikację osób. Więcej informacji na temat Meta Pixel można znaleźć tutaj: https://www.facebook.com/business/help/651294705016616



Newsletter i działalność marketingowa na podstawie zgody

1. Zgodnie z art. 6 ustawy XLVIII z 2008 r. o podstawowych warunkach i niektórych ograniczeniach działalności reklamowej, Użytkownik może wcześniej i wyraźnie wyrazić zgodę na to, aby Usługodawca kontaktował się z nim za pośrednictwem danych podanych podczas rejestracji w celu przesyłania ofert reklamowych i innych materiałów.

2. Klient, mając na uwadze postanowienia niniejszej informacji, może wyrazić zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych niezbędnych do przesyłania ofert reklamowych przez Usługodawcę.

3. Usługodawca nie wysyła niezamówionych wiadomości reklamowych, a Użytkownik może w każdej chwili, bez uzasadnienia i bezpłatnie, zrezygnować z otrzymywania takich wiadomości. W takim przypadku Usługodawca usuwa wszystkie dane osobowe niezbędne do przesyłania wiadomości reklamowych i nie będzie się już kontaktował z Użytkownikiem w tym celu. Rezygnacji można dokonać, klikając link znajdujący się w wiadomości.

4. Zakres zbieranych danych osobowych, kategorie danych oraz cel przetwarzania danych:

Dane osobowe

Cel przetwarzania danych

Podstawa prawna

Imię i nazwisko, adres e-mail

Identyfikacja, umożliwienie zapisania się na newsletter/oferty promocyjne.

Zgoda osoby, której dane dotyczą,

art. 6 ust. 1 lit. a) RODO,

art. 6 ust. 5 ustawy XLVIII z 2008 r. o działalności reklamowej.

Data subskrypcji

Wykonanie operacji technicznej.

Adres IP w momencie subskrypcji

Wykonanie operacji technicznej.

5. Osoby, których dane dotyczą: Wszystkie osoby zapisujące się na newsletter.

6. Cel przetwarzania danych: przesyłanie wiadomości elektronicznych zawierających treści reklamowe (e-mail, SMS, powiadomienia push) do osób, których dane dotyczą, udzielanie informacji o aktualnościach, produktach, promocjach, nowych funkcjach itp.

7. Okres przetwarzania danych, termin usunięcia danych: do momentu cofnięcia zgody (rezygnacji z subskrypcji, złożenia wniosku o usunięcie danych przez osobę, której dane dotyczą) lub do momentu zakończenia wysyłki newslettera.

8. Osoby uprawnione do zapoznania się z danymi, odbiorcy danych osobowych: Dane osobowe mogą być przetwarzane przez administratora danych oraz pracowników działu sprzedaży i marketingu, z poszanowaniem powyższych zasad.

9. Prawa osób, których dane dotyczą, w związku z przetwarzaniem danych:

  • Osoba, której dane dotyczą, może zażądać od administratora danych dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania;
  • może sprzeciwić się przetwarzaniu danych osobowych oraz
  • ma prawo do przenoszenia danych i do cofnięcia zgody w dowolnym momencie.

10. Dostęp do danych osobowych, ich usunięcie, modyfikacja, ograniczenie przetwarzania, przenoszenie danych oraz zgłoszenie sprzeciwu można zainicjować w następujący sposób:

  • listownie na adres: 2600 Vác, ul. Zrinyi 41/b,
  • mailowo na adres: info@zabawkishop.pl,
  • telefonicznie pod numerem: 06-1-2552822.

11. Osoba, której dane dotyczą, może bezpłatnie zrezygnować z subskrypcji newslettera w dowolnym momencie.

12. Informujemy, że

  • przetwarzanie danych opiera się na Twojej zgodzie.
  • konieczne jest podanie danych osobowych, jeśli chcesz otrzymywać od nas newsletter.
  • brak podania danych skutkuje brakiem możliwości wysyłania newslettera.
  • informujemy, że możesz w każdej chwili cofnąć zgodę, klikając w link rezygnacyjny.
  • cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania danych przed jej cofnięciem.



Árukereső

W celu zapewnienia jak najlepszej obsługi, sklep internetowy prowadzi system zapewnienia jakości oparty na niezależnych opiniach klientów. W tym celu zwraca się do www.arukereso.hu, operatora systemu ocen „Zaufany Sklep” (Naspers OCS Hungary Kft., 1074 Budapeszt, Rákóczi út 70-72, NIP: 24868291-2-42, Numer rejestru handlowego: 01-09-186759, Numery rejestru ochrony danych: NAIH-74230/2014, NAIH-74231/2014), z prośbą o niezależną ocenę po dokonaniu zakupu w sklepie. W tym celu adres e-mail klienta oraz nazwa zakupionego produktu są przekazywane do arukereso.hu. Użytkownik wyraża zgodę na przekazanie swoich danych w sposób opisany powyżej. Podstawą prawną przetwarzania danych jest zgoda osoby, której dane dotyczą. Zgodę można cofnąć w dowolnym momencie bez podania przyczyny. Celem przekazania danych jest zebranie i opublikowanie opinii klientów. Dane osobowe przekazane w ten sposób są przetwarzane przez Naspers OCS Hungary Kft. zgodnie z polityką prywatności i przetwarzania danych serwisu www.arukereso.hu.

Obsługa reklamacji

1. Zakres zbieranych danych osobowych, kategorie przetwarzanych danych oraz cel przetwarzania danych:

Dane osobowe

Cel przetwarzania danych

Podstawa prawna

Imię i nazwisko

Identyfikacja, kontakt.

art. 6 ust. 1 lit. c) RODO

(obowiązek prawny wynikający z art. 17/A ust. 7 ustawy CLV z 1997 r. o ochronie konsumentów)

Adres e-mail

Kontakt.

Numer telefonu

Kontakt.

Nazwa i adres do faktury

Identyfikacja, obsługa reklamacji, zapytań i problemów związanych z zamówionymi produktami/usługami.

2. Osoby, których dane dotyczą: Wszystkie osoby, które dokonały zakupu na stronie i złożyły reklamację lub zgłosiły zastrzeżenia co do jakości.

3. Okres przetwarzania danych, termin usunięcia danych: Zgodnie z art. 17/A ust. 7 ustawy CLV z 1997 r. o ochronie konsumentów, protokół, korespondencja i odpowiedzi dotyczące reklamacji muszą być przechowywane przez 3 lata.

4. Osoby uprawnione do zapoznania się z danymi, odbiorcy danych osobowych: Dane osobowe mogą być przetwarzane przez administratora danych oraz upoważnionych pracowników, z poszanowaniem powyższych zasad.

5. Prawa osób, których dane dotyczą:

  • Osoba, której dane dotyczą, może zażądać od administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania;
  • ma prawo do przenoszenia danych oraz do cofnięcia zgody w dowolnym momencie.

6. Dostęp do danych osobowych, ich usunięcie, modyfikacja, ograniczenie przetwarzania oraz przenoszenie danych mogą zostać zainicjowane przez osobę, której dane dotyczą, w następujący sposób:

  • listownie na adres: 2600 Vác, ul. Zrinyi 41/b,
  • mailowo na adres: info@zabawkishop.pl,
  • telefonicznie pod numerem: 06-1-2552822.

7. Informujemy, że:

  • podanie danych osobowych wynika z obowiązku prawnego,
  • warunkiem zawarcia umowy jest przetwarzanie danych osobowych,
  • konieczne jest podanie danych osobowych, abyśmy mogli obsłużyć Twoją reklamację,
  • brak podania danych skutkuje brakiem możliwości obsługi złożonej reklamacji.



Odbiorcy, którym mogą być przekazywane dane osobowe

„Odbiorca”: osoba fizyczna lub prawna, organ publiczny, agencja lub inny podmiot, któremu ujawnia się dane osobowe, niezależnie od tego, czy jest stroną trzecią.

1. Podmioty przetwarzające dane (działające w imieniu administratora danych)

Administrator danych, w celu wspierania własnych działań związanych z przetwarzaniem danych, a także w celu realizacji umowy zawartej z osobą, której dane dotyczą, oraz wypełnienia obowiązków określonych przez przepisy prawa, korzysta z usług podmiotów przetwarzających dane.

Administrator danych przywiązuje dużą wagę do korzystania wyłącznie z takich podmiotów przetwarzających, które gwarantują wdrożenie odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych zapewniających zgodność przetwarzania danych z wymogami RODO oraz ochronę praw osób, których dane dotyczą.

Podmiot przetwarzający oraz każda osoba działająca z jego upoważnienia lub pod nadzorem administratora, mająca dostęp do danych osobowych, przetwarza te dane wyłącznie zgodnie z instrukcjami administratora danych.

Za działania podmiotów przetwarzających odpowiada prawnie administrator danych. Podmiot przetwarzający odpowiada za szkody wynikające z przetwarzania danych wyłącznie wtedy, gdy naruszy obowiązki wynikające z RODO, które ciążą bezpośrednio na nim, lub jeżeli działa sprzecznie z instrukcjami administratora danych lub je ignoruje.

Podmiot przetwarzający nie podejmuje samodzielnych decyzji dotyczących przetwarzania danych.

Administrator danych może korzystać z usług dostawców usług hostingowych w celu zapewnienia zaplecza informatycznego, a także z firm kurierskich do realizacji dostaw zamówionych produktów – jako podmiotów przetwarzających dane.

2. Niektórzy podmioty przetwarzające dane

Rodzaj działalności przetwarzającego dane

Nazwa, adres, dane kontaktowe

Usługi hostingowe

Dostawca usług obsługuje własne serwery. Serwer aplikacji: Contabo GmbH, Aschauer Str. 32a, 81549 Monachium, Niemcy

Inni przetwarzający dane (np. fakturowanie online, rozwój stron, marketing)

Tworzenie stron: Netgo.hu Kft., Gödöllő, ul. Dózsa György 13. 2, 2100 Rozwój aplikacji: Movelex Kft., 2113 Erdőkertes, ul. Erdőkerülő 42. Serwer: Contabo GmbH, Aschauer Str. 32a, 81549 Monachium, Niemcy

 

„Osoba trzecia”: osoba fizyczna lub prawna, organ publiczny, agencja lub inny podmiot, który nie jest osobą, której dane dotyczą, administratorem danych, podmiotem przetwarzającym dane ani osobami upoważnionymi do przetwarzania danych osobowych bezpośrednio pod nadzorem administratora lub podmiotu przetwarzającego.

3. Przekazywanie danych osobowych osobom trzecim

Osoby trzecie jako administratorzy danych przetwarzają przekazane przez nas dane osobowe we własnym imieniu i zgodnie z własną polityką prywatności.

Działalność administratora danych

Nazwa, adres, dane kontaktowe

Transport / Dostawa

DPD Hungária Futárpostai Csomagküldő Szolgáltató Sp. z o.o. Siedziba: 1158 Budapeszt, ul. Késmárk 14/B Tel.: +36 (1) 501-6200 Tel.: +36 (40) 100-373 E-mail: dpd@dpd.hu

Płatność online

Barion Payment Zrt. Siedziba: H-1117 Budapeszt, Infopark sétány 1. Numer zezwolenia: H-EN-I-1064/2013 Identyfikator instytucji: 14859034 Tel.: +36 1 464 70 99



Portale społecznościowe

  1. Zakres zbieranych danych osobowych: nazwa użytkownika zarejestrowana na portalach społecznościowych Twitter/Pinterest/YouTube/Instagram/TikTok/LinkedIn itp., oraz publiczne zdjęcie profilowe użytkownika.
  2. Osoby, których dane dotyczą: wszystkie osoby zarejestrowane na portalach społecznościowych, które „polubiły” profil Usługodawcy lub skontaktowały się z administratorem danych za pośrednictwem portalu społecznościowego.
  3. Cel przetwarzania danych: udostępnianie, „polubienie”, obserwowanie i promowanie treści, produktów, promocji lub samej strony internetowej za pośrednictwem portali społecznościowych.
  4. Okres przetwarzania danych, termin usunięcia danych, osoby uprawnione do zapoznania się z danymi, prawa osób, których dane dotyczą: Informacje o źródle danych, sposobie ich przetwarzania, przekazywania i podstawie prawnej można uzyskać bezpośrednio na danym portalu społecznościowym. Przetwarzanie danych odbywa się na tych portalach, dlatego czas trwania, sposób przetwarzania oraz możliwości usunięcia lub zmiany danych są regulowane przez zasady danego portalu.
  5. Podstawa prawna przetwarzania danych: dobrowolna zgoda osoby, której dane dotyczą, na przetwarzanie danych osobowych na portalach społecznościowych.

Wspólne administrowanie danymi z Facebook / Meta

Administrator posiada profil na Facebooku / Meta w związku z prowadzoną działalnością. Przetwarzanie danych w celach statystycznych na stronie Facebook odbywa się w ramach wspólnego administrowania danymi przez Administratora oraz Facebook Ireland Ltd. (4 Grand Canal Square, Grand Canal Harbour, D2 Dublin, Irlandia). Szczegóły dotyczące umowy o wspólnym administrowaniu znajdują się w dodatku dotyczącym funkcji Statystyki Strony Facebook. Dodatek dostępny jest pod następującym linkiem: https://www.facebook.com/legal/terms/page_controller_addendum

Administrator kontaktuje się za pośrednictwem prywatnych wiadomości na portalu społecznościowym wyłącznie w przypadku, gdy Użytkownik pierwszy nawiąże kontakt.

1. Kategorie osób, których dane dotyczą:

  • osoby, które zarejestrowały się na portalu społecznościowym i „polubiły” stronę profilową Administratora,
  • osoby, które skontaktowały się z Administratorem za pomocą prywatnej wiadomości na portalu społecznościowym.

2. Cel przetwarzania danych

Celem przetwarzania danych na portalu społecznościowym Facebook jest udostępnianie i promowanie działalności oraz usług administratora danych. Administrator może wykorzystać dane przekazane w prywatnej wiadomości w celu udzielenia odpowiedzi, poza tym nie gromadzi danych i nie eksportuje ich z portalu społecznościowego.

3. Podstawa prawna przetwarzania danych

Przetwarzanie danych odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO – zgoda osoby, której dane dotyczą, na przetwarzanie danych osobowych na portalu Facebook.

4. Zakres przetwarzanych danych

  • nazwa użytkownika zarejestrowanego na portalu,
  • publiczne zdjęcie profilowe użytkownika,
  • inne publiczne dane udostępnione przez użytkownika na portalu społecznościowym.

5. Źródło danych osobowych: Źródłem przetwarzanych danych jest osoba, której dane dotyczą.

6. Cofnięcie zgody: Użytkownik może w każdej chwili cofnąć zgodę na przetwarzanie danych, usuwając swój post lub komentarz. Przetwarzanie danych odbywa się za pośrednictwem portalu społecznościowego zarządzanego przez stronę trzecią. W przypadku cofnięcia zgody, Administrator usuwa rozmowę z daną osobą. Cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej cofnięciem.

Dostęp do danych osobowych, ich usunięcie, modyfikacja, ograniczenie przetwarzania oraz przenoszenie danych mogą być zainicjowane w następujący sposób:

  • listownie na adres: 2600 Vác, ul. Zrinyi 41/b,
  • mailowo na adres: info@zabawkishop.pl,
  • telefonicznie pod numerem: 06-1-2552822.

7. Okres przetwarzania danych

  • do momentu cofnięcia zgody przez osobę, której dane dotyczą,
  • w przypadku wymiany wiadomości – 2 lata.

8. Przekazywanie danych osobowych, odbiorcy oraz kategorie odbiorców: Zgodnie z definicją odbiorcy w art. 4 pkt 9 RODO. Administrator przekazuje dane osobowe osoby, której dane dotyczą, organom państwowym – takim jak sąd, prokuratura, organy ścigania, organy ds. wykroczeń, Urząd Ochrony Danych Osobowych – wyłącznie w wyjątkowych przypadkach i na podstawie obowiązku prawnego.

9. Możliwe skutki niepodania danych

W przypadku niepodania danych osoba, której dane dotyczą, nie będzie mogła uzyskać informacji o działalności ani usługach Administratora na portalu Facebook ani przesyłać wiadomości przez Facebook Messenger.

10. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji (w tym profilowanie): W ramach przetwarzania danych nie ma miejsca zautomatyzowane podejmowanie decyzji, w tym profilowanie.

11. Wspólne administrowanie danymi z Facebook Ireland Ltd.:

Funkcja „Statystyki strony” (Page Insights) przedstawia zbiorcze dane pokazujące, jak użytkownicy korzystają ze strony na Facebooku. Facebook Ireland Ltd. (4 Grand Canal Square, Grand Canal Harbour, D2 Dublin, Irlandia) i Administrator są współadministratorami danych w odniesieniu do danych analitycznych. Załącznik do Statystyk strony określa zakres odpowiedzialności Facebooka oraz Administratora za przetwarzanie tych danych. Facebook Ireland ponosi główną odpowiedzialność za przetwarzanie danych analitycznych zgodnie z RODO i zobowiązuje się do przestrzegania wszystkich obowiązujących przepisów. Facebook Ireland udostępnia również użytkownikom skróconą wersję tego załącznika. Administrator zapewnia, że przetwarza dane na odpowiedniej podstawie prawnej oraz że identyfikuje się jako administrator strony, wypełniając wszystkie obowiązujące zobowiązania prawne. Facebook Ireland ponosi wyłączną odpowiedzialność za przetwarzanie danych osobowych w kontekście funkcji Statystyk strony, z wyjątkiem danych objętych zakresem Załącznika. Załącznik nie przyznaje Administratorowi prawa dostępu do danych osobowych użytkowników Facebooka przetwarzanych przez Facebook Ireland, w tym do danych analitycznych strony. Administrator nie działa ani nie odpowiada w imieniu Facebook Ireland w zakresie realizacji żądań dotyczących danych osobowych.

Obsługa klienta i inne przetwarzania danych

  1. Jeśli osoba, której dane dotyczą, ma pytania lub problemy związane z korzystaniem z usług Administratora, może skontaktować się z nim za pośrednictwem danych kontaktowych podanych na stronie internetowej (telefon, e-mail, portale społecznościowe itp.).
  2. Administrator usuwa otrzymane e-maile, wiadomości i dane podane telefonicznie, przez Meta itp., zawierające imię i nazwisko, adres e-mail oraz inne dobrowolnie przekazane dane osobowe, nie później niż 2 lata od ich otrzymania.
  3. Informacje o przetwarzaniu danych, które nie zostały wymienione w niniejszym dokumencie, zostaną przekazane w momencie ich gromadzenia.
  4. W przypadku wyjątkowych zapytań ze strony organów publicznych lub na podstawie upoważnienia ustawowego, Administrator jest zobowiązany do udzielenia informacji, udostępnienia danych osobowych lub dokumentów.
  5. W takich przypadkach Administrator udostępnia tylko te dane osobowe, które są niezbędne do realizacji celu zapytania i w zakresie niezbędnym do jego osiągnięcia, o ile organ zapytujący jasno określił cel i zakres danych.

Prawa osób, których dane dotyczą

1. Prawo dostępu

1. Prawo dostępu

Masz prawo uzyskać od administratora potwierdzenie, czy przetwarzane są Twoje dane osobowe. W przypadku ich przetwarzania masz prawo dostępu do tych danych oraz informacji wymienionych w RODO.

2. Prawo do sprostowania

Masz prawo żądać od administratora niezwłocznego sprostowania dotyczących Ciebie nieprawidłowych danych osobowych. Biorąc pod uwagę cele przetwarzania, masz prawo żądać uzupełnienia niekompletnych danych osobowych, także w formie oświadczenia uzupełniającego.

3. Prawo do usunięcia danych

Masz prawo żądać od administratora niezwłocznego usunięcia dotyczących Ciebie danych osobowych, a administrator ma obowiązek je usunąć, jeżeli spełnione są warunki określone w RODO.

4. Prawo do bycia zapomnianym

Jeśli administrator upublicznił dane osobowe i jest zobowiązany do ich usunięcia, podejmie – z uwzględnieniem dostępnej technologii i kosztów realizacji – rozsądne działania, w tym techniczne, by poinformować innych administratorów danych o Twoim żądaniu usunięcia linków do tych danych osobowych, ich kopii lub replik.

5. Prawo do ograniczenia przetwarzania

Masz prawo żądać ograniczenia przetwarzania, jeżeli:

  • kwestionujesz prawidłowość danych osobowych – na okres pozwalający administratorowi sprawdzić prawidłowość danych,
  • przetwarzanie jest niezgodne z prawem, sprzeciwiasz się ich usunięciu i żądasz ograniczenia ich wykorzystywania,
  • administrator nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne Tobie do dochodzenia roszczeń,
  • wniosłeś sprzeciw wobec przetwarzania – do czasu stwierdzenia, czy prawnie uzasadnione podstawy administratora są nadrzędne wobec Twoich podstaw.

6. Prawo do przenoszenia danych

Masz prawo otrzymać dotyczące Ciebie dane osobowe, które dostarczyłeś administratorowi, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego, oraz masz prawo przesłać te dane innemu administratorowi bez przeszkód ze strony administratora, któremu dane zostały dostarczone (...)

7. Prawo do sprzeciwu

W przypadku przetwarzania danych na podstawie uzasadnionego interesu lub w ramach wykonywania zadania realizowanego w interesie publicznym, masz prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania dotyczących Ciebie danych osobowych – w tym profilowania – z przyczyn związanych z Twoją szczególną sytuacją.

8. Sprzeciw wobec przetwarzania danych do celów marketingu bezpośredniego

Masz prawo w dowolnym momencie sprzeciwić się przetwarzaniu danych osobowych do celów marketingu bezpośredniego, w tym profilowania. W przypadku takiego sprzeciwu dane osobowe nie mogą być dalej przetwarzane w tych celach.

9. Prawo do niewyrażenia zgody na zautomatyzowane podejmowanie decyzji, w tym profilowanie

Masz prawo, by nie podlegać decyzji opierającej się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu – w tym profilowaniu – która wywołuje wobec Ciebie skutki prawne lub w podobny sposób istotnie na Ciebie wpływa.

Powyższe nie ma zastosowania, jeżeli decyzja:

  • jest to niezbędne do zawarcia lub wykonania umowy między Tobą a administratorem danych,
  • jest dozwolone na mocy przepisów prawa Unii lub prawa krajowego, które określają odpowiednie środki ochrony Twoich praw i wolności oraz prawnie uzasadnionych interesów,
  • opiera się na Twojej wyraźnej zgodzie.

Termin realizacji wniosku

Administrator danych bez zbędnej zwłoki, a w każdym przypadku w terminie do 1 miesiąca od otrzymania wniosku, informuje Cię o działaniach podjętych w związku z Twoim żądaniem.

W razie potrzeby termin ten może zostać przedłużony o kolejne 2 miesiące. Administrator poinformuje Cię o przedłużeniu terminu i jego przyczynach w ciągu 1 miesiąca od otrzymania wniosku.

Jeśli administrator nie podejmie działań w odpowiedzi na Twój wniosek, bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w ciągu miesiąca od jego otrzymania, poinformuje Cię o przyczynach braku działania oraz o możliwości wniesienia skargi do organu nadzorczego i skorzystania z prawa do ochrony sądowej.

Bezpieczeństwo przetwarzania danych

Administrator danych i podmiot przetwarzający wdrażają – uwzględniając stan wiedzy technicznej, koszty wdrożenia, charakter, zakres, kontekst i cele przetwarzania oraz ryzyko naruszenia praw i wolności osób fizycznych – odpowiednie środki techniczne i organizacyjne zapewniające poziom bezpieczeństwa odpowiadający ryzyku, w tym m.in.:

  1. pseudonimizację i szyfrowanie danych osobowych,
  2. zapewnienie ciągłej poufności, integralności, dostępności i odporności systemów i usług przetwarzających dane osobowe,
  3. zdolność do szybkiego przywrócenia dostępności danych osobowych i dostępu do nich w razie incydentu fizycznego lub technicznego,
  4. proces testowania, oceny i ewaluacji skuteczności środków technicznych i organizacyjnych mających na celu zapewnienie bezpieczeństwa przetwarzania danych,
  5. dane należy przechowywać w sposób uniemożliwiający dostęp osobom nieuprawnionym – w przypadku danych papierowych poprzez odpowiednią organizację fizycznego przechowywania, w przypadku danych elektronicznych przez system zarządzania uprawnieniami,
  6. metody przechowywania danych elektronicznych muszą umożliwiać ich usunięcie po upływie okresu przechowywania lub gdy jest to konieczne z innych powodów – usunięcie musi być trwałe i nieodwracalne,
  7. dokumenty papierowe należy niszczyć przy użyciu niszczarki lub z pomocą wyspecjalizowanej firmy. W przypadku nośników elektronicznych należy postępować zgodnie z przepisami dotyczącymi utylizacji, zapewniając trwałe i bezpieczne usunięcie danych,
  8. Administrator wdraża następujące konkretne środki bezpieczeństwa danych:

W celu zapewnienia bezpieczeństwa danych osobowych przetwarzanych w formie papierowej, Usługodawca stosuje następujące środki (ochrona fizyczna):

  1. Dokumenty są przechowywane w suchym pomieszczeniu, które można bezpiecznie zamknąć.
  2. W przypadku digitalizacji danych osobowych przetwarzanych w formie papierowej, mają zastosowanie zasady dotyczące dokumentów przechowywanych cyfrowo.
  3. Pracownik przetwarzający dane osobowe może opuścić pomieszczenie, w którym prowadzona jest taka działalność, tylko po uprzednim zabezpieczeniu nośników danych lub zamknięciu pomieszczenia.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie osobom uprawnionym – osoby trzecie nie mają do nich dostępu.
  5. Budynek i pomieszczenia Usługodawcy są wyposażone w systemy ochrony przeciwpożarowej i zabezpieczenia mienia.

Ochrona informatyczna

  1. Komputery i urządzenia mobilne (inne nośniki danych) używane do przetwarzania danych stanowią własność Usługodawcy.
  2. System informatyczny zawierający dane osobowe wykorzystywany przez Usługodawcę jest chroniony przed wirusami.
  3. W celu zapewnienia bezpieczeństwa danych cyfrowych Usługodawca stosuje procedury tworzenia kopii zapasowych i archiwizacji.
  4. Dostęp do serwera centralnego mają wyłącznie osoby posiadające odpowiednie uprawnienia.
  5. Dostęp do danych przechowywanych na komputerach możliwy jest jedynie po zalogowaniu się za pomocą nazwy użytkownika i hasła.

Informowanie osoby, której dane dotyczą, o naruszeniu ochrony danych osobowych

Jeśli naruszenie ochrony danych osobowych może wiązać się z wysokim ryzykiem naruszenia praw i wolności osób fizycznych, administrator danych bez zbędnej zwłoki informuje o tym osobę, której dane dotyczą.

W informacji przekazywanej osobie, której dane dotyczą, należy jasno i zrozumiale opisać charakter naruszenia, podać dane kontaktowe inspektora ochrony danych lub innej osoby udzielającej informacji, opisać możliwe skutki naruszenia oraz podjęte lub planowane środki zaradcze, w tym środki mające na celu ograniczenie ewentualnych negatywnych skutków.

Nie ma obowiązku informowania osoby, której dane dotyczą, jeżeli:

  • administrator wdrożył odpowiednie techniczne i organizacyjne środki ochrony i zastosował je do danych objętych naruszeniem – np. dane zostały zaszyfrowane i są niezrozumiałe dla osób nieuprawnionych;
  • administrator po naruszeniu podjął dodatkowe środki, które zapewniają, że wysokie ryzyko dla praw i wolności osób fizycznych prawdopodobnie się nie zmaterializuje;
  • informowanie wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku; w takim przypadku należy zastosować publiczne ogłoszenie lub inne podobnie skuteczne środki informacyjne.

Jeżeli administrator nie poinformował osoby, której dane dotyczą, organ nadzorczy może – po ocenie ryzyka – nakazać takie poinformowanie.

Zgłaszanie naruszenia ochrony danych organowi nadzorczemu

Administrator danych zgłasza naruszenie ochrony danych bez zbędnej zwłoki, a jeśli to możliwe, nie później niż w ciągu 72 godzin od jego stwierdzenia, do właściwego organu nadzorczego zgodnie z art. 55 RODO, chyba że naruszenie nie wiąże się z ryzykiem naruszenia praw i wolności osób fizycznych. Jeżeli zgłoszenie nastąpi po upływie 72 godzin, należy dołączyć uzasadnienie opóźnienia.

Przegląd przetwarzania danych w przypadku obowiązkowego przetwarzania

Jeżeli czas trwania obowiązkowego przetwarzania danych lub okresowy przegląd jego zasadności nie został określony przez ustawę, akt prawa lokalnego lub obowiązujący akt prawny UE, administrator dokonuje przeglądu co najmniej raz na trzy lata od rozpoczęcia przetwarzania, aby ocenić, czy przetwarzanie danych osobowych przez niego lub podmiot przetwarzający działający na jego polecenie jest nadal niezbędne do realizacji celu przetwarzania.

Administrator dokumentuje przebieg i wyniki tego przeglądu, przechowuje dokumentację przez 10 lat od jego zakończenia i udostępnia ją na żądanie Krajowemu Urzędowi Ochrony Danych Osobowych i Wolności Informacji.

Możliwość złożenia skargi

W przypadku naruszenia przepisów dotyczących ochrony danych osobowych można złożyć skargę do:

Krajowy Urząd Ochrony Danych Osobowych i Wolności Informacji (Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság)

1055 Budapeszt, ul. Falk Miksa 9-11.
Adres korespondencyjny: 1363 Budapeszt, Pf. 9.
Telefon: +36-1-391-1400
Faks: +36-1-391-1410
E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu

Zakończenie

Przy opracowywaniu niniejszej informacji uwzględniono następujące akty prawne:

  • Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych (RODO);
  • Ustawa CXII z 2011 r. o prawie do samostanowienia informacyjnego i o wolności informacji (Infotv.);
  • Ustawa CVIII z 2001 r. o usługach handlu elektronicznego oraz niektórych kwestiach usług społeczeństwa informacyjnego (w szczególności art. 13/A);
  • Ustawa XLVII z 2008 r. o zakazie nieuczciwych praktyk handlowych wobec konsumentów;
  • Ustawa XLVIII z 2008 r. o podstawowych warunkach i niektórych ograniczeniach działalności reklamowej (w szczególności art. 6);
  • Ustawa XC z 2005 r. o wolności informacji elektronicznej;
  • Ustawa C z 2003 r. o komunikacji elektronicznej (w szczególności art. 155);
  • Opinia nr 16/2011 dotycząca zalecenia EASA/IAB w sprawie dobrych praktyk w zakresie reklamy behawioralnej online;
  • Zalecenia Krajowego Urzędu Ochrony Danych Osobowych i Wolności Informacji dotyczące wymogów informacyjnych w zakresie ochrony danych.