Drada to naprawdę ekscytujący system autostrad, który oferuje wspaniałe możliwości zabawy dla małych chłopców dzięki licznym, wzajemnie łączącym się elementom toru i małym samochodom.
Firma LENA została założona w 1997 roku poprzez wpis do rejestru handlowego prowadzonego przez Sąd Handlowy w Ostrawie. Firma rozpoczęła swoją działalność w wynajmowanym pomieszczeniu HD Hlučín. Obszar ten służył głównie jako magazyn oraz hala montażowa, gdzie pracowało 25 montażystów. Z biegiem czasu i wzrostem sprzedaży w 1998 roku przyjęto kolejnych 5 montażystów, a montaż rozpoczął się na dwie zmiany. Największym dostawcą półproduktów była wówczas firma, której zamówienia od Leny przekraczały już 80% jej produkcji. To dało impuls zagranicznemu partnerowi Leny do zakupu lub budowy własnych magazynów. Plan ten zrealizowano w grudniu 1998 roku, kiedy firma przeniosła się do budynku w Ludgeřovicach (3500 m2 powierzchni zabudowanej, ok. 25000 m2 powierzchni otwartej). Po rozległej rekonstrukcji budynków firma Lena rozpoczęła tam produkcję w swojej własnej wtryskowni. Produkcja odbywa się w systemie 34-zmianowym, a montaż na dwie zmiany. Liczba pracowników ustabilizowała się na poziomie 50 stałych i ok. 40 zewnętrznych pracowników. W 2005 roku cała produkcja zabawek została przeniesiona do Republiki Czeskiej. Oczywiście, jako członek Unii Europejskiej, fabryka spełnia również najsurowsze normy bezpieczeństwa i zapewnienia jakości, dzięki czemu produkty LENA można znaleźć w sklepach z zabawkami w niemal wszystkich krajach UE.
W 2020 roku w ofercie LENA pojawiły się małe samochody i autostrady Darda, choć marka ta ma znacznie dłuższą historię. Darda to nazwa niemieckiego zestawu wyścigowego z zabawkowymi samochodami, który był najpopularniejszy w Europie i Stanach Zjednoczonych w latach 80. i 90. Unikalnym punktem sprzedaży zestawów jest specjalny Silnik Darda, wynaleziony przez Helmuta Dardę w 1970 roku, który napędza samochody wielkości Matchbox lub Hot Wheels do prędkości 50 km/h. Silnik z napędem zwrotnym nakręca się poprzez naciśnięcie tylnej części samochodu i obracanie go do przodu i do tyłu na kołach. Dzięki temu klasycznemu systemowi napędu PullBack samochody mogą poruszać się z dużą prędkością bez żadnego systemu startowego. Samochody mogą poruszać się po dowolnej powierzchni, ale zostały zaprojektowane tak, aby najlepiej sprawdzały się na specjalnych torach Darda. Te elementy toru można kupić jako zestaw lub jako pojedyncze części. Tory zawierają pętle, skoki, zakręty i skrzyżowania, i można je łączyć w dość skomplikowane konstrukcje, w tym wielopoziomowe pętle i zakręty w kształcie litery Y.
Podobnie jak w przypadku Hot Wheels i Matchbox, dostępne są różne modele samochodów. Ponieważ Darda pierwotnie była niemiecką firmą, wiele samochodów to klasyczne niemieckie marki, takie jak VW i Porsche, ale w ofercie Darda można znaleźć także wiele różnych specjalnych samochodów.
Pod koniec lat 80. wprowadzono nową wersję silnika Darda, silnik DardaStop (później nazwany silnikiem Darda StopnGo), który umożliwiał jednorazowe włączenie silnika, aby samochód mógł być umieszczony na torze bez natychmiastowego ruszania. To umożliwiło dłuższe tory i wyścigi w stylu tagteam. Wprowadzono również ultralekkie pojazdy, które miały lekkie plastikowe nadwozia, a nie odlewane elementy.
Obecne tory i samochody Darda oczywiście prezentują współczesne modele samochodów i najfajniejsze rozwiązania torowe, które są połączone z już dobrze przetestowanym i sprawdzonym systemem napędu, co gwarantuje wspaniałą zabawę dla dzieci.